Theme by Kran

2/23/2015

"- Jesteś psychopatą. - Wolę określenie "człowiek z wyobraźnią"."


Nie będę was zanudzać już na wstępie, więc krótko o czym będzie ten blog :) Stworzyłam dla siebie wyzwanie, zgodnie z którym muszę co tydzień czytać jedną książkę. Dotychczas pochłaniałam książki jak najszybciej sie dało, ale pamietałam tylko sam zarys fabuły. Po skończeniu jednej od razu brałąm sie za nastepną. Chciałabym wykształcić w sobie zdolność czytania ze zrozumieniem oraz moze polepszyć jakość tego co pisze. Dlatego nie wahajcie sie krytykowac mojego sposobu pisania :3 Jak to jednak często z wyzwaniami bywa, nie pilnuję sie z tym i dlatego postanowiłam założyc ten blog ! Będę na nim co tydzień pisac krótką recenzję książki którą wylosuje w danym tygodniu, oraz najciekawsze według mnie cytaty z niej. Już tłumaczę o co chodzi z tym losowaniem. Zamierzam zrobić pudełko/słoik i wrzucić do niego wszystkie tytuły książek które dla siebie wyznacze (mam nadzieję że z waszą pomocą :) ). Co tydzień będę wyjmowała z mojego magicznego pudełka jedną karteczkę i starała się znaleźć dany tytuł w bibliotece, internecie lub kupić w przystępnej cenie. Jak pewnie niektórzy z was wiedzą czasem jest suzy problem z znalezieniem danej książki dlatego mam nadzieję że nie pogniewaciew sie na mnie jeśli jej nie znajdę i przeczytam w zamian inny dostepny tytuł ( nie będzie on zawarty w spisie pozycji do przeczytania ! ). Wyszło mi że książek do przeczytania do końca roku 2015 będzie około 42 (nie liczyłam lutego). Chciałabym żebyście pomogły mi wybrać tytuły wedłu takich kryteriów (na razie pierwsze 10)

1. Ma więcej niż 500 stron ~ 
2. Wydana w 2014 ~ 
3. Trylogia ~ 
4. Książka w języku angielskim ~ 
5. Autor ma mniej niż 30 lat ~ 
6. Bohater cierpi na zaburzenia psychiczne ~ 
7. Ksiażka z kolorem w tytule ~ 
8. Imię głównego bohatera zaczyna się na taką samą literę co twoje  ~ 
9. Na jej podstawie nakręcono film ~ 
10. Książka napisana pod pseudonimem ~ 

Chcecie żebym umieszczała posty pod koniec tygodnia w nedziele z recenzja, czy wolicie żeby prócz tego w trakcie czytania ksiażki opisywała o czym jest i jakie wywiera na mnie wrażenie ? 

J.M.K.
     


4 komentarze:

  1. Czytanie na siłę to raczej nie najlepszy pomysł, ale i tak wymienię tytuły, które trzeba przeczytać:
    Nieskończoność
    Gwiezdny Wojownik (Katarzyna Berenika Miszczuk)
    Druga Szansa (Katarzyna Berenika Miszczuk)
    Księga Cmentarna (Neil Gaiman)
    Insygnia - Wojny Światów (Kincaid?)
    Player One (Ernest Cline)
    W Otchłani (Beth Revis)
    Jakaś trylogia z motywem podróży w czasie. Nie pamiętam tytułu. (K. Gier)
    Bogini Oceanu (PC Cast)

    Do tego komiksy:
    Przygody Tintina
    Pluto
    All you need is kill (jak znajdziesz książkę "Na skraju jutra" to równie dobrze)
    Exitus Letalis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I zapraszam na swojego bloga:
      sennikmysz.blogspoy.com

      Usuń
    2. Coś mi nie chce znaleźć :c Podasz cały link ?

      Usuń
  2. Nie chodzi mi o czytanie na siłe :) Uwielbiam czytac książki tylko że chce wykształtować w sobie lepszą niż do tej pory umiejętność czytania ze zrozumieniem i polepszyć zapamietywanie streści książek. Zazwyczaj pochłaniam średnio trzy dwustu-trzystu stronowe książki w tydzień, ale zapominam z nich wiele ważnych rzeczy a często już po trzech tygodniach nie jestem w stanie stwierdzic o czym była książka :) Dziękuje za uwage gdyz faktycznie napisałm to w taki sposub jekbym się musiała do tego zmuszać. Zapewniam że tak nie jest :) Przemysle jeszcze tytuły z znajomymi blogerami i moze porobie ankiety na zapytaj.onet.pl ( fajna strona, polecam ) i zobacze co z tego wyjdzie :3 Chętnie odwiedze twojego bloga ^-^

    OdpowiedzUsuń