Theme by Kran

3/21/2015

Hanna Ożogowska - Za minutę pierwsza miłość


       Tytuł:,,Za minutę pierwsza miłość''
       Autor: Hanna Ożogowska
       Wydawnictwo: Akapit Press
       Rok wydania: 1996
       Liczba stron: 168
       Oprawa: Twarda










Fabuła

Książka Ożogowskiej jet na prawdę pociągająca. Ma w sobie coś takiego, czego nie da się opisać. Opowiada o 14 - latkach, którzy zaczynają swoje pierwsze rozterki miłosne. Ewa i Irka to najlepsze przyjaciółki. Zaczynają poszukiwać ciekawych kandydatów na chłopaka. Od pająków holenderskich, aż po mrówki faraona. O ,,chryji nadpoziomowej'' i ciekawym życiu wewnętrznym.....

Bohaterowie

No, o bohaterach i o ich charakterze można by było długo pisać. Każdy z nich miał ciekawą osobowość i super poczucie humoru. Najbardziej polubiłam Marcina i Kostka. Zaradni chłopcy, wspaniali przyjaciele, max kreatywności oraz pomysłowości. Jestem ich odbiciem :) Najgorzej wypadła natomiast Jaga Sieczko. Bardzo tajemnicza i skryta dziewczyna, ale cwaniak jak nie wiem. Oczywiście są jeszcze bohaterowie drugoplanowi, którzy ubarwiają książkę.

Oprawa Graficzna

Okładka mnie zaskoczyła, najbardziej ten motyl, a w środku nim jakaś kobieta. Oprawa twarda, jak większość książek. Mi się zdaje że jakaś taka nijaka, ale jednocześnie ma coś takiego w sobie, takiego niepowtarzalnego...

Podsumowanie

Nigdy wcześniej nie czytałam tak zwykłej książki. To dowód na to, że możemy również pisać o rzeczach normalnych, zwyczajnych, a nie koniecznie o tych wilkołakach czy jeszcze o jakiś innych cudawiankach. Opowiada nam o czasach bez komputera, że też było więcej rzeczy do roboty i to o wiele ciekawszych. I te czasy wzdychania do Grechuty, fioletowa kredka na oczach.... Po prostu Me gusta :3 Zakochałam się w tej książce  

Ps. Super cytat :D
„- Marcin, ale ja nie umiem tańczyć! - zwierzał się w chwilę potem Kostek. - Ja też, ale to nic trudnego: zwyczajnie stoisz i kiwasz się, a dziewczyna cię obskakuje. Potem ona stoi i kiwa się, a ty ją obskakujesz, a potem oboje kiwacie się i obskakujecie. Filozofia?...”







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz