Theme by Kran

3/29/2015

Barbara Ciwoniuk - Ania

 Tytuł: Ania
 Auto: Barbara Ciwoniuk
 Rok wydania: 2007
 Liczba stron: 216
 Wydawnictwo: Literatura (Plus Minus 16)












Bohaterowie
Główną bohaterką jest Ania - trzynastolatka, która zmaga się z problemami młodzieży w jej wieku. Ma też swoją pierwszą miłość - to Igor, trzynastoletni dyslektyk. Ania ma brata Daniela, który jest na studiach. Najbardziej do gustu przypadła mi Ania, nie dlatego, że to moja imienniczka, ale dlatego, że potrafi radzić sobie z takimi problemami , jakie mają w domu. Ja na jej miejscu, dawno bym zwariowała albo wyruszyła w świat. Właściwie wszyscy bohaterowie byli OK, nie mam nic do zarzucenia. Pokochałam też dziadka pełnego humoru, a jednocześnie tak zrównoważonego.

Fabuła
Akcja toczy się w wieku współczesnym. Książka pełna humoru i optymizmu. Ania razem z rodzina wiodą sobie spokojne życie w ciepłym domku, lecz coś się zmienia, gdy koło ich domu zaczyna się kręcić jakaś dziewczyna mniej więcej w wieku Daniela. Dziadek zaczyna chorować, chłopcy dokuczają Jaśkowi w szkole.... Ania jednak daje sobie z tym radę, ale najgorzej będzie z tą dziewczyną. Co się stanie dalej? Jeśli chcesz wiedzieć, przeczytaj.

Oprawa graficzne
Okładka nie opasuje do historii zawartej w środku. Zdaje mi się, że na tej okładce jest ta Ania, o której mowa. No cóż, na pierwsze wrażenie książka nie była zbyt zachęcająca, ale pozory często mylą.

Podsumowanie
Książka super,tylko okładka taka trochę odstająca od reszty. Ogólnie super się czyta. W sam raz na nudne popołudnia, aby rozbarwić trochę nasze życie.


Ps. Zastanawiam się nad odejściem z bloga, co wy na to?

1 komentarz:

  1. Ja takiej oprawy graficznej nie trawię... Fakt, pozory mylą, ale to okładka najczęściej przyciąga wzrok czytelnika...

    OdpowiedzUsuń