Theme by Kran

4/25/2015

"Gdybyś miała wybór pomiędzy niebem a piekłem, co byś wybrała?"

 Tytuł: Demony. Pokusa.
Autor: Lisa Desrochers

Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Rok wydania: 2010
Liczba stron: 366

    Frannie (a właściwie Mary Francis. Wszystkie jej siostry mają na imię Mary.) Cavanaugh żyje w katolickiej rodzinie z zasadniczymi, mocno wierzącymi rodzicami. Właśnie zaczyna swój ostatni rok w liceum. Jej myśli wypełnia tylko jedno słowo: Monotonia. Jak co roku. Te myśli znikają, gdy tylko w klasie pojawia się Luc. Siedemnastolatka nie wie, jakie zamiary ma chłopak wobec niej. Luc jest... demonem, który ma za zadanie skraść jej duszę. Ale do akcji wkracza Gabriel, wysłannik Boga, który ma ochronić ją przed piekielnymi mocami. Oprócz strachu i ciekawości jest jeszcze miłość.

    Na początku powieść ciężko mi się czytało - głównie przez czas teraźniejszy, który zwykle w moich książkach nie gości. Wszystko rekompensowały jednak ciekawe opisy i szybka akcja. Romantyczne wątki są nieźle wplecione w główną fabułę, ale wydają mi się być oklepane i dość kiczowate - dziewczyna zastanawia się, którego chłopaka ma wybrać? 

    Okładka jakże klimatyczna, mnie nawet zachęciła. Tylko że wszystko zdradza, a ja tak l lubię wyobrażać sobie twarze bohaterów. Bardzo podobają mi się wkładki - jedna z cytatem z poematu "Czyściec", a druga z opisem autorki. Nie gardzę również czcionką - odpowiednia. Zarówno sam wygląd, jak i rozmiar.

    Bohaterowie - niektórzy przeciętni, stereotypowi, inni tacy... normalni. Nie będę tu nic pisać, żeby nie robić spoilerów. 



Podsumowanie
    Powieść dla lubiących tematykę demonów, aniołów i innych nadludzi. Momentami tajemnicza, z początku przymulająca, później wciągająca, a następnie znów nudna, i tak w kółko...

+ Dobre, naturalne dialogi i wypowiedzi.
+ Miła dla oka czcionka, przyciągająca okładka.
+  Wymyślona fabuła świetna...

- ...ale napisana nieco gorzej.
- Dość stereotypowe postacie
- Pisane w czasie teraźniejszym - nie wszystkim może się podobać.

Ocena:

4+ - 4 za całokształt, + za super wkładki! :D

Przepraszam za słabej jakości zdjęcie okładki :(


Jak wiecie, jestem nową redaktorką tego bloga. Postanowiłam nie rozpisywać się tutaj, więc macie linka do FAQ, które będzie jeszcze uzupełniane.

https://justpaste.it/faqake

    

Pozdrawiam, miłego wieczorku. :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz