Theme by Kran

4/03/2015

Liebster Blog Award

Liebster Blog Award jest wyróżnieniem otrzymanym od innego blogera. Osoba wyróżniona odpowiada na 11 pytań, a potem nominuje kolejne 11 osób zadając im także 11 pytań. Za nominację dziękujemy bardzo Zajkowaska Czyta :)



1. Ile książek posiadasz? 
J.M.K.: W mojej prywatnej biblioteczce znajduje się ponad 200 książek. Niektóre kupiłam sama, inne dostałam, a jeszcze inne mam z biblioteki która została zamknięta i rozdawała książki. :)
Dziewczyna Z Gitarą: W domu posiadam z jakieś 50 książek. Wszystkie książki, które recenzjonuje, wypożyczam z biblioteki. Wszystkie powieści które mam w domu, są z czasów mojej mamy :DD
Wiktoria SzMyślę, że ponad 100 :) W większości książki wypożyczam z biblioteki, kupuję tylko te tytuły, których tam nie znajdę lub szczególnie przypadną mi do gustu. Wiele książek mam też po mojej mamie (i są naprawdę świetne!). Kiedy uznam, że wypożyczona książka jest tą "idealną", to mimo że już ją 
przeczytałam, kupuję, żebym mogła do niej wracać kiedy zechcę. Wiem, to głupie, ale nie mogę się oprzeć :)

2. Twoja ulubiona seria lub trylogia?

J.M.K.: Czytałam wiele serii, ale najbardziej zapadłą mi w pamieć seria którą czytałam jako jedenastolatka. Jest to cykl "Laila Winter" składający się z trzech tomów.
Dziewczyna Z GitarąW sumie to chyba najbardziej Harry Potter, J.K. Rowling świetnie wprowadziła nas w świat fantasty. Nie jestem aż taką wielką fanką Harrego. 
Wiktoria SzHarry Potter! Jestem takim wieeelkim Potterheads, wszędzie w pokoju mam cytaty z Harrego, a jeśli czytacie mojego bloga DIY, to sami możecie się przekonać, że chętnie tworzę rzeczy związane z moją ukochaną serią pani Rowling!

3. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki ?

J.M.K.: Nie potrafie czytać ksiażki w dzień. To zawsze musi być późny wieczór lub noc. Jeśli jakaś ksiażka wyjątkowo mnie wciagnie to potrafie ja czytać do momentu kiedy jej nie skończe, często więc ide spać po trzeciej w nocy. 
Dziewczyna Z GitarąNawyki powiadasz... Zdarza mi sie czytać książki rano ale i równie dobrze wieczorem. 
Wiktoria SzNie potrafię skupić się na książce w czyimś towarzystwie. Nie na samej treści, ale na odczuciach. Można powiedzieć, że to nawet dla mnie wstydliwe czytać przy kimś, szczególnie przy znajomych osobach - nie z samego faktu czytania, ale po prostu to rozprasza moją uwagę i nie mogę"przeżywać" wydarzeń razem z bohaterami.

4. Gdzie czytasz i ile poświęcasz czasu dziennie na książki? 

J.M.K.: Zazwyczaj czytam w łóżku, jest mi tam najwygodniej. Nie organizuje sobie czasu na książke. Jeśli jestem zmeczona nie czytam wogule. Jeśli książka jest mało wciągająca to dopóki nie zrobie sie zmeczona. Jeśli jednak ksiażka jest fascynująca to potrafie czytać po pare godzin, najczęściej do późna w nocy, a nawet wczesnego ranka.
Dziewczyna Z GitarąKsiążki czytam zazwyczaj siedząc na łóżku albo leżąc. Czytanie książek to dla mnie relaks, poświęcam na to min. pół godziny.
Wiktoria SzZazwyczaj czytam wieczorem, w łóżku, poświęcam na totyle czasu, ile mogę. Czasem czytam calymi dniami, a czasem jest to tylko jeden rozdział (czyt. 3 rozdziały), zaledwie 40 min.

5. Co myślisz o serialach na podstawie książki? np. "Pamiętniki wampirów" 

J.M.K.: To zależy. Bardzo podobał mi się serial "Pamiętniki Wampirów", jednak uważam że książki są lepsze. Oglądanie nie daje mi tyle satysfakcji co czytanie. Pozatym często wycinają ciekawe fragmenty.
Dziewczyna Z GitarąU mnie jeden warunek : to musi być adaptacja książki. Lubię książki na podstawie filmu, ale muszą być adaptowane. Najlepszym filmem na podstawie książki był chyba Szatan z siódmej klasy ( taki oglądałam :DD)
Wiktoria SzWyznaję jedną zasadę, co do ekranizacji: "Najpierw książka, później film". Jednak już nie raz zdarzyło mi się, że film wzruszył mnie jeszcze bardziej, niż książka,. To bardzo miłe zaskoczenie i jeśli ktoś podejmuje się ekranizacji, to właśnie takie filmy/seriale powinien tworzyć.

6. Jeśli musiałabyś wybrać tylko 5 książek, które zabierzesz ze sobą w podróż?

J.M.K.: Myśle że byłyby to: "Trzy metry nad niebem", "Gwiazd naszych wina", "Beast Master" oba tomy (to mangi ale chyba sie liczą ?) oraz "Stowarzyszenie umarłych poetów".
Dziewczyna Z GitarąNa pewno wybrałabym "Syn złodziejki", "Ania", "Za minutę pierwsza miłość", "Licencja na zakochanie" i "Sabat czarownic". 
Wiktoria Sz"Losing Hope", "Hopeless", "Po tamtej stronie ciebie i mnie", "Zaginiona", "Gwiazd naszych wina" - gdybym mogła zabrać 7, to wzięłabym wszystkie tomy Harrego Pottera :(

7. Wymień tylko jednego swojego ulubionego bohatera z twojej ulubionej książki i napisz czemu akurat on.

J.M.K.: Obawiam sie że nie potrafie takiego wskazać. Niektórych lubie, innych nie, a jeszcze innych wręcz kocham lub nienawidzę. Ale tak naprawdę nie mam ulubionego bohatera ani ksiażki.
Dziewczyna Z GitarąTo Hieronim z książki "Syn złodziejki", bardzo fajny chłopak ze specyficznym poczuciem humoru. 3majcie link do posta: Klik
Wiktoria SzProblem w tym, że nie wiem, która książka jest moją ulubioną,jestem bardzo niezdecydowaną kobietą... A gdybym wiedziała, to i tak byłoby to baaardzo trudne.

8. Czym zaznaczasz miejsce, w który skończyłaś czytać? 

J.M.K.: Zakładką. Uwielbiam zakładki chyba tak samo jak książki. Mam ich mnóstwo. Niektóre świecą w ciemności, inne to magnesy, jeszcze inne posiadaja na sobie genialne cytaty. Kocham zakładki :)
Dziewczyna Z GitarąHmmm... różnymi rzeczami. Raz zakładką, kredką, bransoletą ...
Wiktoria Sz: Tym, to mam pod ręką. Zakładką, telefonem, długopisem, kawałkiem papieru... Jeśli o to chodzi, to pomysłów mi nie brakuje!

9. Czy jakbyś miała wybrać jedną dowolną  książkę na swoją lekturę, jaką byś wybrała?

J.M.K.: Myśle że zrobienie z ksiażki lektury sprawia że dobra książka staje się omijana bo to przecież "lektura". Czytałam wiele genialnych lektur nie koniecznie obowiązkowych. Jeśli miałabym jednak zrobić z jakiejś ksiażki lekture to myśle że byłaby to książka "Gwiazd naszych wina". Ma w sobie to "coś". 
Dziewczyna Z GitarąRaczej "Licencja na zakochanie". Lektury niekoniecznie muszą być pouczające. Mam dość lektur typu "Przygody Tomka Saweyra". Czas na coś szalonego!
Wiktoria SzLektura musi być "pouczająca", dlatego pewnie wybrałabym "Gwiazd naszych wina" lub "Zaginiona". Ale i tak myślę, ze jako lektury straciłyby swój urok...

10. Czy kiedyś pisałaś swoją książkę? Jeśli tak to o czym była i co się z nią stało?

J.M.K.: Nie, nigdy nie robiłam czegoś takiego. Pare razy chciałam ale doszłam do wniosku że to nie dla mnie. Za to lubie pisać wiersze, o różnej tematyce. Trafiaja do mojego zeszytu.
Dziewczyna Z Gitarą: Nigdy tego nie robiłam, ale zastanawiam sie nad tym pomysłem w przyszłości :3
Wiktoria SzTak, próbowałam. Była o dziewczynie, która straciła matkę (to tak pokrótce), ale był to tylko początek, nadal mam go na laptopie. Na co dzień piszę piosenki (gram na pianinie).

11. Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki, by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce?

J.M.K.: Czytałam kiedyś ksiażkę, niestety nie pamiętam jaką, w której niektóre istoty mogły się przenieść do miejsca poza wszystkim, a jednocześnie do wszystkiego. To było takie miejcse gdzie wystarczyło zamknąć oczy i czegoś zapragnąć, a to sie pojawiało. 
Dziewczyna Z GitarąDo fabryki czekolady z książki "Charli i fabryka czekolady" !
Wiktoria SzChciałabym się przenieść do książki "Atramentowe Serce", bo stamtąd Meggie mogła by mnie "wczytać" w każdą książkę. Wtedy przeniosłabym się do Hogwartu!

Nominujemy:

1. Blog kulturalny
2. Książkówka
3. Upolowane Stronice
4. To Read Or Not Read
5. addictedtobooks
6. Book Me 
7. OkiemMK
8. Bookcase Monster
9. Zielono w głowie
10. Zatrzymaj się na chwilę
11. Lewa strona literki M.

Nasze pytania:
1. Jaki jest twój ulubiony gateunek epicki ?
2. Wybierając książke na co zwracasz przede wszystkim uwagę ?
3. Jak doszło do tego że zaczełaś czytać ?
4. Kto jest Twoim ulubionym pisarzem i dlaczego ?
5. Co daje ci prowadzenie bloga z recenzjami ?
6. Dlaczego lubisz czytać ? 
7.Czy przywiązujesz uwagę do tytułu książki ? Zachęca Cię on do czytania lub ma jakieś szczególne znaczenie ?
8. Czytasz na głos czy w myślach ?
9. Czy zauważyłeś w sobie jakieś uzdolnienia literackie? Czy myślisz o karierze pisarskiej ?
10. Czytasz tytuły raczej polskie, czy zagraniczne ?
11. Bierzesz udział w jakimś wyzwaniu książkowym ?

3 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że się nie obrazicie jak odpowiem na Wasze pytania tutaj:

    1. Jaki jest twój ulubiony gatunek epicki ?

    Odp. Hmm. Trudne pytanie. Myślę, że wiele też zależy od autora. Jednak najbardziej lubię czytać powieści obyczajowe i historyczne.

    2. Wybierając książkę na co zwracasz przede wszystkim uwagę ?

    Odp. Ważnym czynnikiem jest opis na tylnej okładce. Zawsze go czytam. Nieraz jednak zbyt wiele zdradza. Rzadko zwracam uwagę na okładki.

    3. Jak doszło do tego, że zaczęłaś czytać ?

    Odp. Do czytania zachęciła mnie moja mama. Pierwszą lekturą "dla dorosłych" była książka Joanny Chmielewskiej "Boczne drogi". Setnie się podczas jej lektury bawiłam.

    4. Kto jest Twoim ulubionym pisarzem i dlaczego ?

    Odp. W sumie nie mam ulubionego pisarza. Oczywiście powieści niektórych z nich lubię bardziej czytać, innych mniej. Jednak nie mam tego jedynego.

    5. Co daje ci prowadzenie bloga z recenzjami ?

    Odp. Poznałam mnóstwo miłych osób tak samo uzależnionych jak ja ;) Dodatkowo zauważyłam, że coraz szybciej czytam i tworzę opinie. Na początku pisanie o książkach nie było dla mnie łatwym zadaniem.

    6. Dlaczego lubisz czytać ?

    Odp. Czytam by poszerzać wiedzę, poznać inne punkty widzenia, wizje przyszłości a także różne interpretacje dawnych zdarzeń.

    7.Czy przywiązujesz uwagę do tytułu książki ? Zachęca Cię on do czytania lub ma jakieś szczególne znaczenie ?

    Odp. Najważniejsze jest to, żeby był adekwatnie dobrany i niezbyt długi. Dobrze by było, żeby był również łatwy do zapamiętania.

    8. Czytasz na głos czy w myślach ?

    Odp. Nigdy nie czytałam na głos.

    9. Czy zauważyłeś w sobie jakieś uzdolnienia literackie? Czy myślisz o karierze pisarskiej ?

    Odp. Nie mam zdolności w tym kierunku. Zresztą to ciężki kawałek chleba.

    10. Czytasz tytuły raczej polskie, czy zagraniczne ?

    Odp. Częściej sięgam po autorów zagranicznych.

    11. Bierzesz udział w jakimś wyzwaniu książkowym ?

    Odp. Teraz już nie. Kiedyś brałam udział w wielu - teraz cierpię na chroniczny brak wolnego czasu.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy za odpowiedzi. Oczywiście rozumiemy że odpowiedziała Pani tutaj :)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację :)
    Postaram się niedługo odpowiedzieć na pytania :D
    Pozdrawiam
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń