Theme by Kran

4/30/2015

Danuta Bieńkowska - Chwila prawdy

Witam wszystkich. Niespodziewanie w ten oto weekend majowy, zachorowałam na grypę :( Jestem trochę rozdrażniona, ale postaram się jak najlepiej napisać recenzję :)

Tytuł: Chwila prawdy
Autor: Danut Bieńkowska 
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 1975
Ilość stron: 239


Fabuła
Akcja toczy się w latach siedemdziesiątych lub osiemdziesiątych. Na początku książki poznajemy Magdę, młodą pielęgniarkę, która zmaga się z niemałymi problemami. Na starcie książki jest opisana pewna nieprzyjemna sytuacja, która ma miejsce w szpitalu, a potem zaczyna opowiadać o swoim dawnym życiu. Szczerze to książka niezbyt ciekawa, może dlatego, że jestem jeszcze małą 12 - latką i nie lubię owijania w bawełnę. W powieści poznajemy też Marka, miłego i inteligentnego chłopaka, z którym Magda przeżywa miłosne rozterki. W powieści jest wiele różnych wątków, opisujących jej dawne życie. O wypadku ojca, o mieszkaniu w internacie, o tym, jak pewien chłopak się nad nią znęcał, o troskliwości i miłości Marka...
Fabule daję 3\5

Bohaterowie
Z bohaterami jest tu chyba najlepiej. Najlepiej wypadł Marek. Inteligentny, twórczy i poetycki, oczytany... Najgorzej według mnie wypadła... główna bohaterka. Stale była niezdecydowana, nie pewna swoich zdań. Denerwowała mnie jej obojętność. Ale autorka naprawdę popracowała nad bohaterami, każdy miał w sobie coś wyjątkowego.
"To prawda - pomyślała - lecz raz jeden, właśnie teraz, kiedy chodzi o moją przyszłość, a przynajmniej o dobrą opinię, mogę zrobić niewielkie ustępstwo. Nikt się nie dowie, sprawa pójdzie w niepamięć. "
Bohaterom daję 4\5

Oprawa graficzna
Szczerze, to okładka przyciągnęła moja uwagę. Nie mam jej nic do zarzucenia, choć mogłaby być trochę lepsza i bardziej ubarwiona.
Oprawa dostaje zasłużone 3,5\5

Podsumowanie
Książka jest raczej przeznaczona dla młodzieży i dorosłych. Mnie jakoś nie pociągała, ale jakoś dobrnęłam do końca. Zawiera w sobie dużo nauk, jak postępować w życiu dorosłym. Wolę książki dla nastolatków. Powieść nie jest też nijaka, ale mnie nie pociąga. Na pewno zainteresuje się nią poważna osoba. 
Ogółem wychodzi 10,5\15





4 komentarze:

  1. ZDROWIA!!!
    Recenzja super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym razem trochę nie w moim klimacie i okładka też mnie nie zachęciła. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każde książki muszą być "bestsellerami" :)

      Usuń