Theme by Kran

4/18/2015

Hanna Ożogowska - Tajemnica zielonej pieczęci

Tytuł: Tajemnica zielonej pieczęci
Autor: Hanna Ożogowska
Wydawnictwo: Zielona Sowa 
Data wydania: 2002r. 
Liczba stron: 252













Fabuła
Kolejna udana książka Hanny Ożogowskiej, którą przeczytałam. (Wcześniej przeczytałam "Za minutę pierwsza miłość" 3maj link to posta: http://aksamitne-stronice.blogspot.com/2015/03/ciekawe-zycie-wewnetrzne-na-pewno-je.html ) Książka opowiada o trójce przyjaciół i o ich życiu w szkole oraz w domu. Głównym bohaterem jest Stefan Żórawiec, który wraz ze swoimi kolegami : Wiktorem, Bartkiem i Romkiem zostają przeniesieni do klasy B. Romek odstaje od reszty kolegów. Uczy się od nich lepiej. Niestety, każdy chłopak ma swoja piętę Achillesową, przez co są zaniżani w nowej klasie. Stefek ma sąsiadkę Alinę, 14 - latkę, która należy do pewnego stowarzyszenia, gdzie okradają innych itp. Stefana też chcą wciągnąć w to złe towarzystwo. lecz on się  poddaje. Jednak wszystko zaczyna się zmieniać, gdy Stefan dostaje zieloną pieczęć i jakiś dziwny alfabet na kartce... Od przygody z rower aż po spotkanie z dyrem, niemiły Sewerek i kłótnia trojki przyjaciół. A co bedzie jeżeli Stefan wpadnie w niebezpieczeństwo, czy w ogóle w nie wpadnie?? Przeczytaj :3
"Zdążyłem zgasić latarkę i wejść do naszej piwnicy. Ręką  przytrzymywałem drzwi i wytrzeszczałem oczy. Do cegiełki podeszła... Alina. Widziałem ją dobrze bo w ręku trzymała zapaloną świeczkę. Wyglądała jakby wystraszona. Zajrzała do skrytki, wydobyła kartkę i widocznie od razu wiedziała, co tam jest napisane, bo szepnęła: *O Boże* i taką  miała nieszczęśliwą minę... To pewnie karta od *zielonych* "
Fabule daje 5\5 pkt.

Bohaterowie 
No cóż... Bohaterowie wszyscy dopracowani. Nic bym nie zmieniała. Jedynie to do szału doprowadzała mnie ta cała Alina. Strasznie szalona, i pomimo tych jej 14 lat, jest strasznie wyszczekana. Osobiście nie lubię, kiedy w książkach są czarne charaktery, ale co robić, bez nich książka straciłaby charakter.
Bohaterom daje 4\5 pkt

Oprawa graficzna 
Szczerze to kiedy koleżanka pożyczyła mi tę książkę, myślałam że sobie ze mnie żartuje. Ale zaczęłam czytać już po pierwszym dniu jej pożyczenia i nie była to książka dla dzieci, ale dla nastolatków. Okładka jako pierwsza przyciąga moja uwagę. Moim zdaniem okładka powinna być nie taka dziecinna, ale bardziej taka sprecyzowana.
Oprawie daje 2,5\5 pkt.

Podsumowanie
Książka ogółem strasznie wciąga. To co powyżej napisałam, to tylko jakieś 20%, tego co w niej zawarte. Myślę, że spodoba się każdemu czytelnikowi.
Miłego czytania ^^
W sumie wychodzi 11,5\15 pkt.







6 komentarzy:

  1. Wiem komu polecić tę książeczkę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym samym pomyślałam, wiem komu mogłaby się spodobać :)

      Usuń
  2. Cześć, chciałam zaprosić Cię do wzięcia udziału w książkowym rozdaniu organizowanym u mnie na blogu. Do wygrania: "Gra o tron" George'a Martina, "Love, Rosie" Cecelii Ahern oraz "Zaginiona dziewczyna" Gillian Flynn. :)

    http://www.zapisanemarginesy.pl/2015/04/ksiazkowe-rozdanie-edycja-pierwsza.html

    OdpowiedzUsuń
  3. po opisie wydaje się być bardzo ciekawa :)
    zapraszam do mnie na rozdanie ♡

    OdpowiedzUsuń