Theme by Kran

5/21/2015

Małgorzata Musierowicz - Szósta klepka

Tytuł: Szósta klepka
Autor: Małgorzata Musierowicz
Wydawnictwo: Akapit Press
Rok wydania: 1996
Liczba stron: 193


Fabuła
Książka opowiada o szesnastoletniej Celestynie, która zmaga się z różnymi problemami, przeznaczonymi dla ludzi w jej wieku. Ma różne kompleksy, co jednak nie przeszkadza jej randkować w ciemno. Okropnie zazdrości swojej siostrze Julii, która jest ideałem i chociaż tego nie okazuje w otoczeniu, w głębi serca czuje do niej nienawiść. Myśli, że ma grube łydki (zupełnie jak ja :), ale jednak podkochuje się w niej jakiś przystojny brodacz... Ma jeszcze jednego adoratora o imieniu Jerzy, lecz ona go nie dostrzega, uważa go za zwykłego gbura. Ceśka chce pójść na medycynę, lubi tą dziedzinę. Problemy zaczynają się dopiero, gdy próbuje sił w przyjaźni z Danką... Cesia zamyka się na wieży, Julia przyprowadza koleżankę z małym dzieckiem... Problemów bez końca!
Fabule daję 5\5 pkt.
"- Bęc - usłyszała ciepły baryton i ktoś mocno objął ją w pasie.
Uniosła oczy i poczuła, że jej słabo. Znajdowała się w uścisku brodatego bruneta w wieku uniwersyteckim. Światło bijące z księgarni MPiK oblewało jego suche, miękkie rysy i zapalało złote błyski w przepastnych oczach. Brodacz nie zwalniał uścisku wpatrując się w Cesię z zainteresowaniem należnym  udeżająco urodziwej przedstawicielce płci przeciwnej. Pachniał intensywnie wodą kolońską "Yardleya". Cesia straciła dla niego głowę w jednej chwili. 
- Proszę mnie puścić! - powiedziała oschle, [..]
 Brodacz uśmiechnął się jak Mefistofeles. 
- Dlaczego? - spytał [..]
- Bo mi karpie ciekną - odpowiedziała stanowczo.
Bohaterowie
Bohaterowie są ok. Nic dodać, nic ująć. Najlepiej wypadł Bobcio, brat Cielęciny ( tak wołali na Ceśkę w domu ), który był po prostu komiczny. Przypomina mi moje młodsze rodzeństwo. Miano najgorszego bohatera dostaje ode mnie siostra Cielęciny - Julia. Od wszystkiego się wykręcała, żyła swoja urodą, spotkaniami towarzyskimi i sztuką. Musicie wiedzieć, że w domu Celestyny Żak roiło się od artystów. 
Bohaterowie 5\5 pkt. 

Oprawa graficzna
Szczerze, to oprawa mnie rozczarowała. Może to dlatego, że książka jest z lat 90 - tych, jest taka już :nie w modzie" 

Oprawa dostaje 3,5\5 pkt.

Podsumowanie
No cóż, muszę przyznać, że książka jest naprawdę super. Zauważyłam, że zaczynam lubić książki typu melodramat i dramat. Powieść ma super fabułę i bohaterów, w dodatku ma na każdej stronie obrazki :3 Musierowicz pisze super książki dla młodzieży,  postaram się czytać więcej książek tej autorki. 
W sumie wychodzi 13,5\15, czyli książka nie jest fenomenem, ale nie jest też przymulająca i nudna. 


1 komentarz: