Theme by Kran

5/13/2015

Holly Webb - Mała Lotta i renifery

Tytuł: Mała Lotta i renifery
Tytuł oryginalny: The Reindeer Girl
Autor: Holly Webb
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 178



Fabuła
Książka opowiada o małej dziewczynce, która uwielbia opowieści swojej prababci, o tym, jak wędrowała ze stadem reniferów przez śnieżną północ Norwegii. Lotta jest jeszcze dzieckiem, co powoduje, że książka jest dla mnie przymulająca. Na początku dziewczynka przyjeżdża do babci z okazji świąt Bożego Narodzenia. Po hucznej Wigilii Lotta zapada w sen i wszystko się zaczyna... Lotta musi zaopiekować się łanią renifera i jej młodymi.
Książka jest pisana dużym drukiem, co mnie się nie podoba.
"Co jednak Lotta robiła pośrodku tego wszystkiego? Osiemdziesiąt lat temu? Czy to był sen? W ogóle nie miała wrażenia, że to sen.Czuła zapach reniferów. Mocny zapach, jak w stajni na fermie ciotecznego dziadka Aslaka. Nie pamiętała, by kiedykolwiek wcześniej śniły jej zapachy. 
Zasnęła podczas przyjęcia, opierając się o fotel prababci Eriki i słuchając opowieści o czasach, gdy staruszka pasała renifery. Zasnęła, myśląc o śniegu, reniferach i wilkach. I... obudziła się tutaj.
Wewnątrz opowieści.
Fabule daję 3\5 pkt.

Bohaterowie
O bohaterach jest dosyć mało napisane. Niestety, muszę stwierdzić, że bohaterowie są nijacy. Jeżeli mam mówić szczerze, to jak najszybciej ją czytałam, żeby tylko skończyć. Wcale nie pociąga, no ale niestety, bohaterowie dostają ode mnie negatywną opinię.
Bohaterom  daję 1,5\5 pkt.

Oprawa graficzna
Prawdę mówiąc, to oprawa przykuła mój wzrok. Jest taka słodka i słitaśna i wgl. Miła w dotyku ^.^
Oprawa dostaje zasłużone 5\5 pkt.

Podsumowanie
Książka jest dobra dla dzieci w wieku 5 - 10 lat. Idealna na prezent dla młodszej kuzynki czy siostry. Starszych będzie nudzić, chyba że mamy jeszcze na świecie 12 - latkę, która bawi się lalkami czy konikami. Mnie się nie podoba, ponieważ jest przynudzająca, jedynie oprawa jest ok. 
Ogółem wychodzi 9,5 \ 15 pkt. czyli to najgorsza książka, jakąkolwiek kiedy przeczytałam. 






2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością jest to ciekawa pozycja :)

    OdpowiedzUsuń