Theme by Kran

5/25/2015

Ewa Nowacka - Dwaj mężczyźni i ona

Tytuł: Dwaj mężczyźni i ona
Autor: Ewa Nowacka
Wydawnictwo: Siedmioróg
Rok wydania: 1996
Liczba stron: 95


Fabuła
Książka opowiada o Małgorzacie, Tomku i Michale. Stąd właśnie ten tytuł. Tomek to ośmioletni brat Małgośki. Michał to chłopak, który leci na Gosię. Powieść jest trochę dziwnie pisana, ale postaram się ją jak najlepiej opisać. 
Więc pierwszy rozdział opowiada (kolejna książka z rozdziałami, dlaczego ?!) o porwaniu Małego, czyli Tomka. Nic nie wiadomo o porywaczu, wiadomo tylko, że przyjechał motorówką i nie był dorosłym. Porywacz wiezie go motorynką w nieznany dom, straszny dom, a w nim, nęka go, aby zadzwonił do swojej siostry. Jaki to ma z tym związek? Lecz Mały nie daje się owijać w bawełnę, tylko ucieka przez lekko uchylone okno. Wraca do domu, gdzie czeka na niego Małgorzata, zdenerwowana i niewiedząca co robić. Tomek oczywiście okłamuje swoja jedyną siostrę, mówiąc, że był u kolegi na filmie i serniku.
Z kolei drugi rozdział mówi o Michale, tajemniczym chłopaku. Ma siedemnaście lat. Podkochuje się w nim pewna Magda, najładniejsza dziewczyna w szkole. Michałowi niezbyt podoba się Magda, ale nie umie tego wyznać. Spodobała mu się pewna Małgorzata. Jego zdaniem, jest nietypową dziewczyną. Chodzi na cmentarz, interesuje się zwierzętami... Pewnego dnia Michał mówi Magdzie, właściwie to ją okłamuje, mówiąc, że jego ciocia złamała rękę i musi ja zawieść do szpitala. Magda rozumie, ale idzie za nim potajemnie. Michał oczywiście idzie z Małgorzatą, a ich tymczasem przyłapuje Magda. Jest wściekła, bo ją okłamał. Brunetka krzyczy na Gosię, że powinna się odwalić od Michała, a Michał w ogóle nie staje w obronie Małgorzaty. Wobec tego Gosia ucieka...
" Czerwone światło, to ni, pisk hamującego samochodu, głupstwo, najważniejsze, że jest już po drugiej stronie jezdni, jeszcze kilka kroków i zabiegnie drogę Małgorzacie. 
- Poczekaj. - Stara się pochwycić jej dłoń. - Ja ci wytłumaczę...
- Nie ma nic do tłumaczenia.
- Słuchaj. - Brnie dalej rozpaczliwie i na ślepo. - To moja wina. Zrobię wszystko, żeby...
- Nic nie zrobisz. - Nie znał takiego głosu rozkazującego i twardego, głosu dorosłej kobiety.
- Znikniesz. I nie śmiej się pokazywać. "
Trzeciego rozdziału nie powiem, uważam, ze samemu jest odkrywać strony tej wspaniałej książki. 
Fabule daję 5\5 pkt.

Bohaterowie
Bohaterowie wbrew pozorom są super. Dopracowani, a co najlepsze, nie jest ich dużo. Osobiście uwielbiam trzech głównych bohaterów i kilku drugoplanowych. Małgorzata wyróżniała się od innych osób w swoim wieku. Najbardziej zadziwiło mnie to, że lubi chodzić na cmentarz. Miano najlepszego bohatera dostaje Tomek. Chytry i przebiegły Malec, jeszcze na dodatek poważniejszy od chłopaków w swoim wieku. 
Bohaterowie dostają 5\5 pkt.

Oprawa graficzna
Ja tutaj wszystko przechwalam, niestety, teraz idzie opinia negatywna. Oprawa mnie rozczarowała. Jest dosyć dziwna sami zobaczcie. 

( Ja mam inną oprawę, ale nie wiem jak dodać zdjęcie. Ta jest całkiem całkiem.)
Oprawie daję 2\5 pkt.

Podsumowanie
Książka jest ogółem super, ale oprawa straasznie zaniżyła punktację. Fabuła jest świetna, z resztą widać, jak się rozpisałam. Trochę skróciłam tę fabułę bo z tym spotkaniem Magdy, Małgorzaty i Michała. Jeżeli chcecie wiedzieć jak to było, zapraszam do czytania. I komentowania :)
Ogółem wychodzi 12\15  pkt. Nieźle. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz