Theme by Kran

6/26/2015

Oskarżony - Lisa Bellentyne


Dzisiaj mamy piękny dzień... Zakończenie roku! Chciałam z tej okazji przedstawić Wam jakąś przyjemną i lekką książkę, jednak...... Przeszukałam całą moją biblioteczkę i okazało się, że żadnej takiej nie posiadam. No cóż... W takim razie dzisiaj zajmiemy się thrillerem.






 Tytuł: Oskarżony
Autor: Lisa Bellentyne
Wydawnictwo: Olé
Data wydania: 2013
Liczba stron: 424


Opis: Na placu zabaw znaleziono ciało ośmioletniego chłopca... o zbrodnię oskarża się jedenastoletniego syna sąsiadów. Obronę prowadzi londyński adwokat Daniel Hunter, specjalista od spraw beznadziejnych. Młody klient Daniela, Sebastian, to poszkodowany społecznie chłopiec z trudnej rodziny. Przypomina adwokatowi o jego własnej, burzliwej młodości i o Minnie, pełnej oddania kobiecie, której miłość go ocaliła. Niestety, silną więź między nimi zerwał niewybaczalny akt zdrady.
Przeszłość ściera się z teraźniejszością, a Daniela dręczą trudne pytania. Czy sympatia, jaką darzy Sebastiana, oraz jego własne wspomnienia nie przeszkodzą mu dotrzeć do prawdy? Co wydarzyło się w parku i kto rzeczywiście jest odpowiedzialny za śmierć ośmiolatka? Przemyślawszy na nowo wszystko, w co zawsze wierzył, Daniel zaczyna rozumieć, co oznacza nie mieć racji... i być winnym.

Hm, nie muszę już chyba nic dodawać. Moim zdaniem ten opis jest świetny.

Czy jest coś lepszego od thrillera i powieści psychologicznej? Tylko thriller psychologiczny.

 "...Bo sukces przychodzi nam łatwiej niż szczęście."

Bohaterowie... Hm... (Jestem tak podekscytowana wakacjami, że nie mogę się skupić!) Z bohaterów polubiłam zarówno Daniela jak i Sebastiana. Trochę zagubieni i osamotnieni...

O okładce mogę napisać tyle, że JEST PRZECUDOWNA! Tak naprawdę książkę kupiłam głównie ze względu na oprawę graficzną. Zakochałam się w niej. Wydaje mi się, że nie mam na półce równie pięknej (wizualnie) książki.

Strasznie podobało mi się to "ścieranie się" czasu. Liczne przeskoki z teraźniejszości do przeszłości adwokata. Świetne.

Podsumowując, książka była dobra, jednak.... Spodziewałam się czegoś lepszego. Po tej okładce i opisie z tyłu książki, stwierdziłam, że musiałam natrafić na arcydzieło. Nie natrafiłam. "Oskarżony" jest ciekawą pozycją, ale nie mogę powiedzieć, że jakoś specjalnie wyróżnia się spośród innych książek. To raczej kolejna dobra książka. Niestety, nie jest tak rewelacyjna, jakbym chciała.

Przyznaję książce 8/10. Za całokształt może obniżyłabym ocenę do 7/10, ale... No wiecie... OKŁADKA!

***

Okay, to teraz Wasza kolej. Napiszcie mi w komentarzu o swoich czytelniczych planach na wakacje.

2 komentarze:

  1. Za samymi thrillerami nie przepadam, ale thriller psychologiczny to już inna sprawa <3
    Zamierzam dokończyć czytać Potęga Podświadomości, ponownie przeczytać Nice w Rodanthe i Niezgodną, jak zarobię to kupię jej kolejne części, a w między czasie będę odwiedzać bibliotekę i brać przypadkowe książki ;)

    http://lazurytoweniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potęga podświadomości? Chciałam przeczytać, ale.... Ale nie przeczytałam xD

      Usuń