Theme by Kran

6/17/2015

Seria Death Note - Takeshi Obata, Tsugumi Ōba


Przyszedł czas na recenzję mangi. Czasami będę jakieś dodawać, ale pewnie niezbyt często, bo aż tak dużo mang nie czytam. Poza tym, zawsze będę recenzować całe, zakończone serie. Nie widzę sensu recenzowania pojedynczych tomów.

Seria, którą zrecenzuję jest dla mnie naprawdę ważna. Oglądałam anime chyba ze trzy razy, widziałam trzy filmy... Przyszedł czas na przeczytanie mangi. Od dwóch lat chciałam ją nabyć, ale, nie oszukujmy się, nie potrafię oszczędzać. Wreszcie się udało! Death Note jest mój!





Tytuł: Death Note
Autorzy: Takeshi Obata, Tsugumi Ōba
 Wydawnictwo: JPF
Wydanie polskie: 2007- 2009
Liczba tomów: 12


Chyba nie napiszę NIC negatywnego, bo po prostu kocham to anime, a co za tym idzie mangę również. W czwartek przyszła przesyłka, zaczęłam czytać w sobotę, skończyłam wczoraj... Czytanie zajęło mi cztery dni (czyli 3 tomy na dzień).

Light Yagami jest niezwykle inteligentnym i zdolnym japońskim uczniem. Ma wiedzę, rodzinę, powodzenie u płci przeciwnej... Chyba każdy na jego miejscu byłby szczęśliwy. Jednak Light nie jest szczęśliwy. Jego życie to nuda. Nie tylko on jest znudzony dotychczasowym życiem. Gdzieś daleko od naszej rzeczywistości, w krainie bogów śmierci, żyje bóg Ryuk. Postanawia on dla żartów upuścić notes śmierci w świecie ludzi. Death note pozwala zabić wybrane osoby przez zapisanie ich do niego. Wystarczy znać nazwisko i wygląd ofiary. Tak się złożyło, że notatnik trafił w ręce naszego Lighta. Oczywiście Yagami na początku nie wierzył w moc death note'a.... Dopóki go nie wypróbował. Nastolatek postanawia za pomocą notesu stworzyć idealny świat i zabić wszystkich złych ludzi. Wkrótce media zaczynają mówić o "Kirze"- tajemniczej osobie, która likwiduje przestępców. Kira uzyskuje coraz większe poparcie wśród mieszkańców i chce zostać królem nowego, lepszego świata, jednak policja zamierza pokrzyżować jego plany i postanawia go wytropić. Na jej czele staje L- legendarny detektyw, który potrafi rozwiązać prawie każdą sprawę. I tu się zaczyna wielki pojedynek między L'em a Kirą. Czy Lightowi uda się zrealizować swój plan?

 "To nie bóg sądzi przestępców, to dziecko, które zaczęło się w niego bawić."




Koooooochaaaaaam! (chyba na serio nie napiszę tu nic sensownego...)
Strasznie podoba mi się fabuła. Uważam, że jest ciekawa i nie opiera się jedynie na starciu głównych bohaterów.

Z bohaterów najbardziej lubię tajemniczego L'a. Nie mogę o nim za wiele napisać, bo nie chcę spoilerować, ale według mnie jest dopracowaną postacią. Ogólnie, wszyscy bohaterowie są dopracowani. Poza detektywem lubię modelkę Misę Amane. Większość ludzi, którzy czytali Death Note'a twierdzi, że Misa jest głupiutka i irytująca, lecz ja się z tym nie zgadzam. Owszem, nie była geniuszem, ale idiotką też nie. Była towarzyska i potrafiła się poświęcać dla ludzi, których kochała.

Kocham tą walkę między L'em i Kirą. Starcie geniuszów. Każdy ich ruch jest skuteczny, przemyślany. Manga Death Note pokazuje jak władza potrafi nas zmienić. Light oprócz przestępców zaczął zabijać także niewinnych ludzi, którzy stawali mu na drodze.

Kreska jest dobra. Ułatwiała i umilała czytanie.

Okładki są ciekawe i przyciągają uwagę. Jedynym minusem jest to, że wszystkie tomy postawione obok siebie nie wyglądają tak dobrze.

Co do zakończenia mam mieszane uczucia. Żeby nie było- podobało mi się i uważam, że jakby się tak nie skończyło, to manga nie miałaby sensu... Jednak... Trochę szkoda, że to się nie potoczyło odrobinę inaczej.

Przyszła pora na ocenę. Przyznaję serii 10/10 (no co za zaskoczenie!!!), czyli moim zdaniem jest po prostu arcydziełem. Wiem, że pewnie powinnam ją ocenić trochę niżej, ale... Nie potrafię tego zrobić obiektywnie. Myślę, że spokojnie mogę polecić Death Note'a wszystkim, którzy zaczynają przygodę z mangą.

5 komentarzy:

  1. Ja od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem całej serii tej mangi. Oglądałam anime ale od połowy wydaje mi się po prostu nudne. Mam nadzieje że manka okaże się dużo ciekawsza.
    Zrobisz kiedyś recenzje Kuroshitsuji ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Death Note, jednak jest dla mnie czasem nudne(ale myśle że manga jest lepsza), może dlatego, że bardziej preferuję anime w stylu horrorów, ale i tak jest mega ^^

    zapraszam
    http://yukinephoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm.... Wszyscy piszą, że nudne... Według mnie nie jest nudne. Może tylko przez jakiś moment w połowie serii.

      Usuń