Theme by Kran

7/17/2015

Liebster Blog Award #2

Już drugi raz otrzymałyśmy nominację do Liebster Blog Award. Tym razem dziękujemy za nią Marcie T. z bloga Zaczytana Dolina. Blog jest bardzo ciekawie prowadzony, dlatego serdecznie was na niego zapraszam =)

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.


1. Kim chciałeś zostać, kiedy byłeś mały?
J.M.K. : Och, ile tego było ! Pamiętam, że chciałam być nauczycielką, piosenkarką, pisarką, cukiernikiem, artystką(chodzi mi o artystkę od malarstwa, szkicowania, wykonywania karykatur) - z czego te dwa ostatnie ostatnie zostały do dzisiaj z tym że doszedł jeszcze patomorfolog sądowy.
Li : To się zmieniało baaaardzoooo często. Każdego dnia miałam inne plany na życie. Na pewno chciałam być treserem zwierząt, pisarką, malarką, aktorką i, uwaga!, GRABARZEM. Taaak, 7- letnia ja przez jakiś czas miała dziwne zainteresowania i urządzała pogrzeby muchom i biedronkom... xD
Dziewczyna z Gitarą : W dzieciństwie zawsze chciałam być nauczycielką. Pamiętam nawet, że miałam tablicę, dziennik a także niewidzialnych uczniów, którym zadawałam pytania :3

2. Co byś zrobił z wygraną, gdybyś wygrał w totolotka?
J.M.K. : Wybudowałabym ogromną posiadłość, ukrytą w lesie. Mieściłyby się w niej setki pokoi, a w samym centrum - ogromna biblioteka z mnóstwem książek, w tym białych kruków, oraz mangami. Wszystko w stylu osiemnastowiecznej Anglii, gdyż zawsze miałam sentyment do tego okresu =) Prócz tego na pewno oddałabym sporą część swoim najbliższym. Jakieś 2/5 zostawiła na "czarną godzinę", a resztę wydała na podróże do innych krajów i swoje zachcianki =)
Li :Najpierw nadrobiłabym zaległości książkowe, nakupiłabym płyt i filmów dvd, pewnie powiększyłabym trochę kolekcję mang i oczywiście sporą część pieniędzy przeznaczyłabym na ciuchy, a potem 'zainwestowałabym' w poważniejsze rzeczy. Podróże do Azji i Ameryki... Mały domek ukryty w górach... Jeśli zostałoby mi wystarczająco dużo kasy, to wykupiłabym fabrykę czekolady! ^^
Dziewczyna z Gitarą : Oddałabym połowę moim rodzicom, aby skończyli robić poddasze. A z poddaszem są duże koszty, więc i tak i tak nie miałabym wyjścia. Resztę pewnie przeznaczyła bym na swoje zachcianki typu książki, ciuchy... 

3. Gdybyś mógł mieć jakąś super moc, co by to było?
J.M.K. : Stawanie się niematerialną.
Li :  I tu mam problem- zupełnie nie mogę się zdecydować. Jest wiele super mocy, które chciałabym posiąść. Moimi faworytami są: latanie, niewidzialność i zatrzymywanie czasu. Pierwsza opcja musi być super. Tak sobie latać wszędzie, gdzie się chce. Druga też brzmi zachęcająco, jednak chyba wybrałabym trzecią. Mogłabym jej użyć, aby rano, przed pójściem do szkoły, wreszcie się wyspać. I miałabym tyle czasu, że dałabym radę przeczytać wszystkie książki świata. ZDECYDOWANIE zatrzymywanie czasu! Poza tym spory wpływ na decyzję miała moja miłość do gry Life is Strange, gdzie główna bohaterka ma właśnie taką moc.
Dziewczyna z Gitarą : Niewidzialność :)



4. Co sądzisz o e-bookach i audiobookach?
J.M.K. : Nie przepadam za nimi, wolę normalne książki.
Li : E- booki? Nie dziękuję. A co do audiobooków nie mam wyrobionego zdania, gdyż jeszcze nigdy nie miałam z nimi styczności.
Dziewczyna z Gitarą : Nienawidzę ich. Osobiście wolę wersję papierową, wtedy mogę poczuć okładkę :D

5. Posiadasz jeszcze ulubioną książkę z dzieciństwa? Jeśli tak, co to za książka?
J.M.K. : W dzieciństwie kochałam książkę "Laila Winter i Królestwo Pięciu Słońc" Barbary G. Rivero. Zawsze miło wspominam tę książkę i mogę ją polecić młodszym nastolatką :)
Li : W dzieciństwie całkiem sporo czytałam (a dokładniej mama mi czytała) i miałam kilka ulubionych książek, które lubię do dziś. Większości się pozbyłam, ponieważ uznałam, że jestem na nie za stara (później stwierdziłam, że niekoniecznie tak jest), ale mam pojedyncze książeczki, które nadal zapełniają moje półki. Najbardziej chyba lubiłam "Mikołajka" René Goscinnego.
Dziewczyna z Gitarą : To "Martynka" Wandy Chotomskiej. Pamiętam, że miałam kilka opowiadań z tej serii, po prostu kochałam tę książkę. Opowiada o 10 - letniej Martynie, która przeżywała przygody. 

6. Jak brzmią Twoje 3 ulubione cytaty z literatury?
J.M.K. : "-Jesteś psychopatą. -Wolę określenie"człowiek z wyobraźnią"." - Becca Fitzpatrik "Crescendo"
"Nic nigdy nie jest takie samo. Nieważne, sekundę czy sto lat później. Wszystko zawsze przelewa się, kipi, a ludzie zmieniają się tak samo jak oceany." - Neil Gaiman "Ocean na końcu drogi"
Im mniej człowiek wie, tym łatwiej mu żyć. Wiedza daje wolność, ale unieszczęśliwia.- Erich Maria Remarque Trzej towarzysze
Li : "Idąc prosto przed siebie nie można zajść daleko" ~ Antoine de Saint-Exupéry "Mały Książe"
"Kto powiedział, że noc jest od spania? Nie, nie, proszę państwa, noc jest właśnie od niszczenia sobie życia. Od analiz tego, co było już i tak zanalizowane milion razy. Od wymyślania dialogów, na które i tak nigdy się nie odważymy. Noc jest od tworzenia wielkich planów, których i tak nie będziemy pamiętać rano. Noc jest od bólu głowy do mdłości, od wyśnionych miłości." ~ Éric-Emmanuel Schmitt "Oskar i pani Róża"
Trzeciego właściwie nie mam, ale dzisiaj skończyłam czytać biografię zespołu Arctic Monkeys i strasznie spodobała mi się jedna wypowiedź wokalisty zawarta w książce. Wiem, że to nie ma zbyt wiele wspólnego z pytaniem, ale proszę, potraktujmy te słowa jak cytat z literatury. Jest naprawdę godny uwagi. "Rock and roll nigdy nie zginie. Co jakiś czas może się zahibernować i zatopić w bagnie, myślę, że musi dostosować się do pewnych reguł cyklicznej natury wszechświata. Ale zawsze będzie czekał tuż za rogiem, gotowy powrócić, łamać bariery i będzie miał się lepiej niż kiedykolwiek. Czasami rock and roll odchodzi w cień, ale nigdy nie umrze." ~ Alex Turner

Dziewczyna z Gitarą : "Żyjemy dla miłości" - Christopher Wilson - Ballada o Lee Cottonie 
"To okropne. Okropne, że życie jest takie kruche i takie silne zarazem." - Zuzanna Orlińska - Pisklak 
" Znikniesz. I nie śmiej się pokazywać. " - Ewa Nowacka - Dwaj mężczyźni i ona
Oczywiście to tylko kilka z moich ulubionych cytatów, mam ich o wiele wiele więcej :)



7. Posiadasz jakieś zwierzę? Jeśli tak, to jakie? Jeśli nie, to czy marzysz o jakimś?
J.M.K. : Czy rybki się liczą ? Ha ha ha, chyba nie. Od zawsze jednak chciałam mieć wilka, ale nie takiego oswojonego, ale takiego który byłby przyjazny tylko mnie. Prócz tego chyba jak większość marzę o własnym smoku :)
Li : Mam psa. Kochanego psa, który gryzie meble, brudzi podłogę i pakuje mi się do łóżka...
Dziewczyna z Gitarą : Posiadam... Kurki, kaczki, pieska, kotka... Tak, mieszkam na wsi :)

8. Czy zdarzyło Ci się, że kupiłeś książkę, a potem żałowałeś kupna? Jaki jest jej tytuł? Co się z nią stało?
J.M.K. : Nie, uważam,że każda książka, nawet jeśli mi nie pod pasowała, ma swoją wartość. 
Li :  Niee, jeszcze nigdy mi się nic takiego nie przytrafiło. Może odrobinę żałowałam, kiedy kupiłam ostatni tom serii Dary Anioła, który miał uszkodzony grzbiet (naprawdę nie wiem jak to się stało, że nie zauważyłam tego w sklepie), ale po jakimś czasie przestało mi to przeszkadzać.
Dziewczyna z Gitarą : Po pierwsze ja nie kupuję książek tylko wypożyczam z biblioteki :) Ale nie żałowałam żadnej wypożyczonej książki :P

9.  Pożyczasz swoje książki? 
J.M.K. : Jeśli ktoś poprosi lub wyrazi taką chęć to oczywiście. Często nawet sama komuś polecam jakąś książkę i jeśli akurat ją mam to mu pożyczam.
Li : Nope. Jestem samolubna i moje książeczki mam prawo dotykać tylko ja xD Może raz czy dwa się zdażyło, że coś komuś pożyczyłam, ale raczej tego unikam.
Dziewczyna z Gitarą : Tak, jeżeli tylko nie jestem w trakcie czytania.


10. Czy udało Ci się kiedykolwiek coś wygrać? Co to było? Gdzie to wygrałeś?
J.M.K. : Wygrałam do tej pory mnóstwo konkursów plastycznych, prócz tego wygrałam parę konkursów matematycznych i dziennikarskich oraz tanecznych i szczerze mówiąc nie jestem w stanie wymienić wszystkich nagród, bo jest ich za dużo. Staram się brać udział w wielu różnych konkursach o różnej tematyce, gdyż uważam, że to pomaga mi się rozwijać i zobaczyć w czym jestem dobra.
Li :  W konkursach brałam udział głównie w podstawówce, teraz już przestałam. Wygrałam sporo konkursów plastycznych i recytatorskich, kilka literackich i jakieś pojedyncze muzyczne.
Dziewczyna z Gitarą : Głównie wygrywam nagrody w konkursach organizowanych w mojej szkole, ale też po za szkołą, w konkurach dotyczących muzyki. Gdybym miała wymieniać wszystkie moje nagrody... 

11. Wolisz czytać książki polskich autorów czy zagranicznych?
J.M.K. : Nie ma to dla mnie znaczenia. Czytam książki zarówno polskich jak i zagranicznych autorów.
Li : Nie ma to dla mnie żadnej różnicy, jednak czytam głównie książki zagranicznych autorów. Z lektur napisanych przez Polaków sięgam zwykle po klasyki, np. saga "Wiedźmin" Andrzeja Sapkowskiego.
Dziewczyna z Gitarą :Jakoś szczególnie nie zwracam uwagi na autorów. Po prostu przy wyborze książki nie kieruję się autorami, ale takimi opisami z tyłu okładki :)



Nasze pytania:
  1. Spotkałeś złotą rybkę, kazała ci spełnić trzy życzenia. Jakie one będą ? 
  2. Masz przed sobą kopertę ze swoją datą śmierci. Otwierasz? 
  3. Czym kierujesz się przy wyborze książki ?
  4. Ulubiony tytuł książki ?
  5. Czy jeśli mógłbyś kogoś zabić bez żadnych konsekwencji, zrobiłabyś to ? Jeśli tak - kogo ?
  6. Ulubione słowo ? Dlaczego akurat ono ?
  7. Jaką magiczną istotą chciałbyś być ?
  8. Czy wierzysz w istnienie istot pozaziemskich?
  9. Zaglądałeś do szafy lub pod łóżko, aby sprawdzić czy nie ma tam potworów, kiedy byłeś mały?
  10. Czy kiedykolwiek znalazłeś się w takiej sytuacji, iż myślałeś, że Twoje życie dobiega końca?
  11. Planujesz swój dzień czy raczej jesteś spontaniczny i żyjesz chwilą?
Nominujemy:

6 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za nominację! Postaram się odpowiedzieć na pytania jak najszybciej, ale mam do nadrobienia mnóstwo tagów, więc nie wiem kiedy to wszystko ogarnę D:

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany, ogromne dzięki za nominację! Pytania od Was pytania są chyba najciekawszymi, jakie dotąd dostałam. Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej, ale nic nie mogę obiecać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację :) Post już na blogu

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że odpowiedziałyście. :) Odpowiedzi świetne. :) A Wasze pytania? Wow, wow i jeszcze raz wow! :) Bardzo ciekawe. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszamy do odpowiedzi na Wasze pytania w imieniu.... Agathy Christie, której poświęcony jest nasz blog :)
    http://na-tropie-agathy.blogspot.com/2015/10/liebster-blog-award-agatha-odpowiada-na.html

    OdpowiedzUsuń