Theme by Kran

7/15/2015

Elisa Puricelli Guerra - Nieśmiertelny

Dziś zreceznzjonuję drugą część książki "Czarne serce" pt. "Nieśmiertelny". Niestety, aby zrozumieć tę książkę, trzeba przeczytać pierwszą część, czyli czarne serce. Recenzja znajduję się tu: KLIK; recenzja "Czarnego serca"

Tytuł: Nieśmiertelny
Autor: Elisa Puricelli Guerra
Wydawnictwo: Akapit Press 
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 355

Narcissus Spark, mroczny piosenkarz rockowy, znów wychodzi z kart książki i znajduje się w samym centrum wydarzeń Londynu. Viola bardzo przeżywała jego nieobecność, po tym, co się działo, a właściwie co ich połączyło. Kiedy zobaczyła Narcissusa, dla którego straciła głowię, była w siódmym niebie. 
Tym razem głównymi wątkami książki będą poszukiwania klucza Sloaney'a i znalezienie ojca Violi. Po piętach cały czas depcze im Szalony Kapelusznik, który za wszelką cenę chce dostać się do tego wyjątkowego klucza. Teraz wam coś zdradzę. Otóż klucz Sloaney'a nie ma kształtu klucza, tylko jest lustrem. Tak, tylko ma nazwę "Klucz Sloaney'a", ale w rzeczywistości jest to lustro. Dziwne, prawda? I oto właśnie ten klucz otwiera przejścia do książek i ich światów oraz pozwala zamknąć jakąś osobę w świecie tej książki. 
W recenzji "Czarnego Serca" wspominałam, że Narcissus miał tatuaż, czarny narcyz. Właśnie on oznaczał, że pochodził z książki. Taki sam tatuaż miała Gertruda, czyli bibliotekarka ze szkoły Violi i wiele innych osób. Oczywiście, Gertruda występuje w książce w licznych wątkach i jest ważną osobą w poszukiwaniach klucza. 
We wstępie wspominałam coś o Szalonym Kapeluszniku, prawda? Pierwsze skojarzenie, które mi przyszło do głowy, to książka "Alicja w krainie czarów", i moje skojarzenie było trafne, bo w książce jest wspomnienie o "Alicji". Tylko wiecie, problem w tym, że w książce jest dwóch Szalonych Kapeluszników. Jeden jest dobry, a drugi zły. 
Ogólnie cała książka opowiada o poszukiwaniach klucza Sloane'a. Stale jest tam mowa o zagadkach... Właśnie! Skoro mowa o zagadkach były tam takie dwie, które mnie bardzo zaciekawiły. Pierwsza z nich: Możesz je poczuć, usłyszeć lub złamać, ale nie możesz mu nic kazać. A druga: Jeśli na mnie patrzysz, nie chcesz widzieć nic innego. Odpowiem na każde pytanie, jakie tylko mi zadasz. Nie kłamię, kłamstwa nie leżą w mojej naturze. Znacie odpowiedź? Dajcie w komentarzach :)
Oczywiście książka zakończona happy - endem. 

Fabuła była świetna, tak jak w pierwszej części, ale z bohaterami coś niedobrego się podziało, szczególnie z Narcissusem. Wiecznie się kłócił z Violą, a ja lubię, kiedy nie ma kłótni. Po prostu na rękę mi, kiedy nie ma sprzeczek, wszystko idzie gładko. Do drugiej części doszli nowi bohaterowie, ale to nie znaczy, że moi dwaj ulubieńcy - Viola i Narcissus - pozostali w tyle. Wręcz przeciwnie. Pomimo tych wad, naprawdę jestem mocno związana z Violą, chciałabym się znaleźć na jej miejscu i w końcu przeżyć przygodę! A za spotkanie Narcissusem Sparkiem dałabym wszystko... 
Za to najgorszym bohaterem okazał się Arthur, nauczyciel historii sztuki, który był zadurzony w Gertrudzie. Niby jest taki słodki i nieśmiały, a co kryje się pod jego maską...

Okładka tym razem była jakaś taka dziwna, ale dalej miła w dotyku. I pachnąca. Powiem dwa słowa: mieszane uczucia. 


Ocena: 10/10

Tym razem bez plusa, bo książka nie była już taka jak pierwsza część. Nie pociągała mnie, ale według mnie nadal będzie bestsellerem :) Przyznaję, ta recenzja była dla mnie trudna, czytałam ją z 10 razy w kółko, ale mam nadzieję, że wyszła jak najlepiej, bo książka godna polecenia :) Książka oczywiście zawiera elementy fantastki, i powoli zaczyna mi się podobać ta fantastyka. 

Ps. Przypominam, że mamy konto na instagramie pod nazwą aksamitne_stronice_blog i fan page na facebooku. Oczywiście zachęcamy do obserwowania i lajkowania. Na obu stronach nasze adminki są aktywne. 

3 komentarze:

  1. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. :)
    Szczegóły znajdziesz na moim blogu: http://zaczytana-dolina.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-1.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi na zagadki:
    1.serce
    2.lustro
    Książka świetna<3 Mi podobała się bardziej niż pierwsza. W tej jest więcej zagadek, tajemnic i nagłych zwrotów akcji. Recenzja super;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi na zagadki:
    1.serce
    2.lustro
    Książka świetna<3 Mi podobała się bardziej niż pierwsza. W tej jest więcej zagadek, tajemnic i nagłych zwrotów akcji. Recenzja super;)

    OdpowiedzUsuń