Theme by Kran

7/18/2015

The Arctic Monkeys - Ben Osborne


Dzisiaj książka zdecydowanie nie dla wszystkich. Jest to coś, co zainteresuje jedynie fanów zespołu Arctic Monkeys.






Tytuł: The Arctic Monkeys
Autor: Ben Osborne
Wydawnictwo: In Rock
Data wydania: 2015
Liczba stron: 352



Opis: Pierwsza na polskim rynku książka o brytyjskiej grupie Arctic Monkeys. Szczegółowa historia zespołu, charakterystyka tworzących go muzyków, opisy płyt i koncertów. Niezwykła historia liczącej już ponad dziesięć lat formacji, która najpierw zaistniała w Internecie, a potem podbiła cały świat. Od albumu „Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not”, uznanego za najszybciej sprzedający się debiut w historii brytyjskiej fonografii, aż po płytę „AM”, która również – podobnie jak pozostałe albumy zespołu – od razu weszła na pierwsze miejsce list bestsellerów. Liczne wypowiedzi artystów, anegdoty z życia prywatnego muzyków, wkładki ze zdjęciami, szczegółowa dyskografia. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana Arctic Monkeys.

Osobiście jestem fanką Arctic Monkeys, ale uważam, że ta pozycja wcale NIE jest obowiązkowa. Owszem, dowiedziałam się trochę o historii zespołu i jego drodze na szczyt, lecz tak naprawdę sporo wiedziałam już przedtem i oczekiwałam trochę więcej informacji. 

Nie będę się tu raczej za bardzo rozpisywać, bo (jak już wspomniałam) nie wszystkich ta książka zainteresuje. Poza tym biografia biografią- nie da się jej dobrze opisać.

Od zawsze lubiłam Arktyczne Małpy, ale po przeczytaniu biografii polubiłam ich jeeeeeszczeee bardziej.

 Czytałam opinie innych ludzi na lubimy czytać (taki mój nowy zwyczaj) i większość oceniała biografię jakoś nisko. Nie wiem, czym to było spowodowane, ale moim zdaniem "The Arctic Monkeys" jest ciekawą książką i przyjemnie mi się ją czytało, nawet w połowie całkiem się wciągnęłam. "Co z Andy'm?!??!?! Co się stało z Andy'm?!?!?!?!?!?!"




Podsumowując, przyznaję książce 8/10.

***

To moja najkrótsza recenzja i mam wyrzuty sumienia, że napisałam ją w pięć minut, więc może po prostu napiszę Wam coś jeszcze o Arctic Monkeys.

Zaczęłam ich słuchać dwa lata temu. Natrafiłam na ich piosenkę gdzieś w otchłaniach internetu i strasznie mi się spodobała. I.. To właściwie tyle.

Chłopaki grają od 2002 roku i w dotychczas nagrali pięć albumów. O zespole było i jest głośno, więc podejrzewam, że wszystkim "Arctic Monkeys" obiło się o uszy, ale jeśli jednak się tak nie zdarzyło, to mogę Wam z ręką na sercu ich polecić. Grają muzykę indie rock i punkową.

Nie mogłam się zdecydować, jaki utwór zespołu wstawić, więc dam Wam mój ulubiony album ^^ Tak, cały.......




2 komentarze:

  1. Lubię ten zespół, nie sądziłam, że mają poświęconą sobie książkę, chętnie po nią sięgnę, może się czegoś ciekawego dowiem? :D

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń