Theme by Kran

9/26/2015

Irena Jurgielewiczowa - Ten obcy

Pierwsza szkolna lektura :3

Tytuł: Ten obcy
Autor: Irena Jurgielewiczowa
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 249


Szczerze powiem, że spodziewałam się czegoś lepszego. Ale czego można oczekiwać od nudnych, nic nie wartościowych lektur szkolnych? xd
Poznajemy Julka, Mariana, Pestkę i Ulę - czwórkę najlepszych przyjaciół, którzy mają 'swoją' wyspę. Lecz pewnego słonecznego dnia jakiś obcy pojawia się na ich kawałku ziemi. Zaczynają śledztwo, które prowadzi do... 
Tym obcym jest Zenek. Zenek Wójcik, chłopiec, który imponuje im wszystkim pod każdym względem. Lecz dla mnie ten Zenek był zbyt arogancki. Lubił się wymądrzać, bardzo mało mówił, miał w sobie dużo tajemniczości... Otóż Ten obcy uciekł z domu. Jego ojciec był alkoholikiem, z resztą nie dziwię mu się, też bym zrobiła to samo na jego miejscu xd
Julek uwielbia Zenka, Pestka także, Marian za nim nie przepada a Ula czuje do niego coś więcej. No, wiecie, co, prawda? :) To piękne uczucie, które każdy z nas doświadczył pewnie nie raz w swoim życiu. Miłość. Przez wielkie M. Ehh, znów odbiegam od tematu :P
Ale wraz z Zenkiem nadchodzą problemy. Trzeba go przecież wyżywić. Dać mu schronienie. Ukrywać, bo inaczej trafi do rodziny zastępczej.
Zapomniałam dodać, że on szuka wujka Antosia, który jest jakiś tam budowlańcem. Włóczy się po Polsce miesiąc i nie może go znaleźć.

Bohaterowie to jeszcze młodzi, niedoświadczeni nastolatkowie. Oczywiście moją ulubienicą stała się Ula - cicha, spokojna, szara myszka, ukrywająca swój żal i ból do swojego ojca. Natomiast na nerwy działał mi Zenek, czyli tytułowy bohater. Jak ja nienawidzę aroganckich ludzi, którzy wymądrzają się tylko dlatego, że są starsi (!) Podobała mi się również postawa Mariana. Zawsze spokojny i opanowany, wie, co robić. Ale o Julu i Pestce to już nie wspomnę! Dwa gagatki xd

Okładka jest super. Koniec tematu.


Ocena: 5/10

Od początku wiało od książki nudą. Ale to mój obowiązek, aby czytać lektury. Wiedziałam, że to nie będzie dla mnie. Wolę dramaty, takie coś, co wzbudzi we mnie emocje. Krótko mówiąc ta lektura nie spełniała moich wymagań. Jeżeli macie ochotę poczytać słabą przygodę, proszę, oto idealna pozycja. 





13 komentarzy:

  1. Nie zgodzę się do tego, że lektury są niewartościowe. Owszem, większość z nich jest nudna i ciężko przez nie przebrnąć, ale w kanonie są głównie dlatego, że właśnie niosą za sobą jakieś wartości.
    A tak w ogóle Zenek był moim pierwszym crushem i książka z tego co pamiętam to raczej mi się spodobała.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, dobra. Może troche przesadziłam, ale ja tylko pisze to co myślę xd

      Usuń
  2. Ten obcy to jedna z moich ulubionych lektur! Nic tam nie wiało nudą :D Chociaż nie wiem, jakbym ją teraz oceniła, w końcu czytałam ją jakieś 2/3 lata temu.

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi się akurat "Ten obcy" całkiem podobał. Tylko ja nie lubiłam Uli :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Tego obcego" w podstawówce. O matko, jak mi się nie spodobała ta lektura! D: Ostatecznie i tak nie doczytałam jej do końca. Była okropnie nudna, nieciekawa, tragiczna... I mogłabym tak dalej wymieniać.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie ktoś sie zgadza z moją opinią! Pjona ;3

      Usuń
  5. Nie wszystkie szkolne lektury są nudne. Ja tęsknie za podstawówką, gdzie większość lektur była pisana w zrozumiałym języku. Czytałam lepsze książki od tej, ale też o wiele gorsze. Doczekasz czasów, gdzie lektura będzie napisana tak starodawnym językiem, że nic nie zrozumiesz - docenisz te proste..
    http://wildhunterr.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane :)
      Zobaczymy, co będzie za kilka lat :P

      Usuń
    2. Nie zgadzam się z twojimi słowami , że lektury są niewartościowe . Trzeba umieć dostrzeć tą wartość , przesłanie...

      Usuń
  6. Moim zdaniem każda książka ma w sobie coś wyjątkowego. Mi się ta lektura podobała :F Pozdrawiam :* nency15.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam cieplutko !
      Spodziewaj się mnie na swoim blogu ;3

      Usuń