Theme by Kran

9/01/2015

Kelly Braffet - Ja i mój brat

Tytuł: Ja i mój brat 
Autor: Kelly Braffet 
Wydawnictwo: C&T Crime & Thiller 
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 239 


Jose i Jack. Nastoletnie rodzeństwo, mające trudne życie. Kiedy Josephine miała lat sześć, wtedy jej matka zabrała jej starszego braciszka do siebie, a przedszkolankę zostawiła z ojcem. Nie minęło kilka lat, a już potem na światło dzienne wyszła wiadomość, że Szalona Mery (tak nazywali swoją mamę) nie żyje. I ot tak dwójka kochanego rodzeństwa żyje sobie aż do dziś. Dziś już Jose ma lat 16, a jej brat 18. Mieszkają z ojcem, który wpaja im do głowy, że są kompletnie innymi ludźmi niż oni sami. Nie chodzą też do szkoły, wiec robią to, co żywnie im się podoba. Lecz pewnego dnia to beztroskie życie znika. W domu wybucha duża kłótnia, podczas której osiemnastolatek wyjeżdża. I zostawia Jose. Ona nie może w to uwierzyć. Po tych wszystkich przygodach, wypalonych papierosach, tysiące wypitego alkoholu - tak po prostu musi o nim zapomnieć. Z biegiem dni braciszek się pojawia i zabiera ją ze sobą. Niestety, z odejściem, nadciągają kłopoty...
To nie jest typowa powieść amerykańska. Brak tu happy endu. I dużo tu smutku. Przy tej książce mogłam pomyśleć o całym swoim życiu. Tak serio, to ja jestem jeszcze młoda, nawet bardzo i nic o życiu nie wiem. Wpajałam sobie do głowy, ze jestem szczęśliwa, a tak serio to wciąż mi czegoś brakuje, tylko pytanie - czego? Ale ja się nad sobą rozczulam xd 

Najbardziej denerwowało mnie to, kiedy nasze kochane rodzeństwo upijało się do nieprzytomności. Za każdym razem Jose opisywała to, jak się czuła, jak wymiotowała.. blee... Czasami miałam ochotę walnąć tą książką w ścianę. Ale tylko czasami. 
Ogólnie bohaterowie byli prawdziwi. Nie ma "ochów" i "achów". Typowe dzieciaki z osiedla. Picie, ćpanie i palenie - to ich całe życie. Nawet pojawia się morderstwo. Kurczę, powinnam zrobić sobie przerwę od życiowych książek. 

Oprawa jest mroczna i pasuje do treści. Ładnie pachnie xd 


Ocena: 8/10

Długo się zastanawiałam, jaką dać ocenę. Książka momentami obrzydza (opisy wymiocin), a momentami przeraża (dwukrotnie pojawia się morderstwo bez konsekwencji). Taka przeciętna. Dla wszystkich, którzy lubią życiowe książki z dziwnymi zakończeniami. To dosyć dziwna historia, o nietypowej miłości rodzeństwa. Kochali się, jedno nie mogło wytrzymać bez drugiego. Ja niestety nie mogę tego powiedzieć o mnie i o moim bratu i siostrze :P

8 komentarzy:

  1. A myślałam, że tylko ja wącham książki xDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada sie BOSKO!!!
    Muszę to przeczytać jak najszybciej!
    PS Świetny wpis, bardzo lekko się go czytało <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam czegoś życiowego, cieszę się, że tutaj trafiłam :) Pozycja leci do must-read :)

    OdpowiedzUsuń