Theme by Kran

9/20/2015

"Ludzie czy bogowie" - Dariusz Kortko i Krystyna Bochenek

Dzisiaj książka z zupełnie innej półki :D


Otóż jest to zbiór wywiadów dziennikarzy "Gazety Wyborczej" z polskimi lekarzami (tymi sławnymi i starymi za razem XD ) mający na celu obalenie tezy, w której mówi się, że lekarze są "zadufani w sobie, przemęczeni, w ciągłej pogoni za pieniędzmi, niemoralni, są urynkowieni, stracili empatię, zatopieni w procedurach, kontraktach, punkty za leczenie przeliczają na kasę, że się wzbogacili, a tymczasem pacjent stał się dla nich po prostu klientem".

Kupując tę książkę liczyłam na coś lepszego, ale niestety zawiodłam się i wydałam 39,99 zł w błoto :(
Moje odczucia i myśli w trakcie czytania tej książki były zupełnie inne, niż tego oczekiwałam.
Według mnie ta książka jest TOTALNĄ PORAŻKĄ i jedną z najgorszych książek jakie czytałam.
Mimo iż kocham wszystko co z medycyną związane, to "coś" jest zupełnie od tego odległe.

Jeżeli miałabym streścić ją w kilku zdaniach to wyglądałoby to tak:
"Gawędzenie o trudach pracy jako lekarz (wielu udzielających wywiad nie zauważyło, ze czasy PRL już dawno minęły), jak oni się martwią o pacjenta, jaką to oni mają PRZEOGROMNĄ empatię, jak to długo rozmawiają z ludźmi i nawiązują z nimi zażyte relacje, itd."
I nic więcej.
Po tytule spodziewałam się opisów jakiś przełomowych odkryć w medycynie, przedstawienia jej potęgi, a zamiast tego zastałam katolicko-etyczno-cośtam śpiewkę o etyce lekarskiej i empatii...
Niepotrzebnie robiłam sobie nadzieję.
No ale ma też jeden plus.
Tym plusem jest to, że dzięki niej dowiedziałam się jak wyglądały kiedyś szpitale, służba zdrowia, chirurgia, myślenie ludzi, itp.


No ale to jest jedynie moja opinia o tej książce, jeśli ją czytaliście to napiszcie mi swoje odczucia po przeczytaniu jej bo jestem strasznie ciekawa :D



Tytuł: " LUDZIE CZY BOGOWIE"
Autor: Dariusz Kortko, Krystyna Bochenek
Wydawnictwo: Agora
Zbiór: Biblioteka Gazety Wyborczej
Liczba stron: 392
Rok wydania: 2015


OCENA: 3/10 

Nekromantka



3 komentarze:

  1. Oo, szkoda że ci się nie spodobała :( ja nie zamierzam sięgać po tę pozycję - temat medycyny zupełnie mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. okładka lepsza niż to co w środku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Och, ale przecież to jest książka o ludziach, nie osiągnięciach, w których nie brali udziału - ja tę pozycję uważam za jedną z ważniejszych w mojej biblioteczce. Może po prostu Twoje podejście sprawiło, że całkowicie ją przekreśliłaś? Szkoda, bo te wywiady, szczególnie z tymi, którzy już nie żyją, wiele ukazuje o lekarzach i ich pracy na co dzień, ich przemyśleniach i tym, czym są w środku, nie tylko ze stron gazet, okładek książek.
    A jeśli chciałabyś coś o odkryciach w medycynie, polecam Jurgena Thorwalda i jego Stulecie chirurgów.

    OdpowiedzUsuń