Theme by Kran

9/01/2015

Oscarowy TAG książkowy





Matylda z bloga Leon Zabookowiec nominowała nas do tagu stworzonego przez Zaczytaną bez pamięci. Bardzo spodobała mi się ta zabawa i mam nadzieję, że dziewczynom również przypadnie do gustu. J.M.K. niestety nie miała możliwości odpowiadać razem z nami, więc musiałyśmy poradzić sobie same.


Nagroda Akademii Filmowej, czyli Oscar dla najlepszej (póki co) książki wydanej w 2015 roku
Nekromatka: David Lagercrantz, Stieg Larsson "Co nas nie zabije". Jest to kontynuacja trylogii millenium Stiega Larssona, która przede wszystkim zaskakuje swą obecnością na półkach w księgarni, wielka niespodzianka dla fanów millenium :)
Dziewczyna z gitarą: Papierowe miasta - nie czytałam, ale oglądałam film :) I zabieram się za książkę
Li: "Dziennik cwaniaczka. Droga przez mękę". No co?! Ja naprawdę strasznie długo na nią czekałam!

Oscar dla najlepszego aktora pierwszoplanowego, czyli Twój ulubiony główny bohater
Nekromantka: Nie mogę się zdecydować! :( Tylu ich jest... Robert Langdon, Jason Bourne, Jack Reacher i Hannibal Lecter :D
Dziewczyna z gitarą: Narcissus Spark <3 Kocham go ponad życie :P
Li: Geralt z "Wiedźmina", czyli mój przyszły mąż (może odrobinę za stary...?). Z białowłosym mógłby konkurować jedynie Mateusz z "Chce się żyć", który rozbawił mnie swoim podejściem do życia... i w ogóle całą swoją osobą. Chociaż chyba jednak zostanę przy wiedźminie, bo w końcu miłość to miłość, no nie?

Oscar dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, czyli Twoja ulubiona główna bohaterka
Nekromantka: Hermiona Granger.
Dziewczyna z gitarą: To Klara z "Pisklaka". Była bardzo rozsądną 13 - latką, co rzadko zdarza się w tych czasach.
Li: Czy ja polubiłam jakąkolwiek główną bohaterkę? Próbuję sobie przypomnieć jakąś, która nie irytowała mnie tak bardzo, jednak nic mi nie przychodzi do głowy. O, Ciri była super.
(chyba zaczynam się zachowywać jak psychofanka Sapkowskiego)

Oscar dla najlepszego aktora drugoplanowego, czyli Twój ulubiony drugoplanowy bohater
Nekromantka: Tyrion Lannister.
Dziewczyna z gitarą: Jojo... yyy... jakiś tam, nie pamiętam :D
Li: Elias Malmgren z "Kręgu".

Oscar dla najlepszej aktorki drugoplanowej, czyli Twoja ulubiona drugoplanowa bohaterka
Nekromantka: Bellatrix Lestrange.
Dziewczyna z gitarą: Nie mam takiej. Przeważnie czytam książki, gdzie drugoplanowymi bohaterami są mężczyźni.
Li: Luna Lovegood, coś czuję, że dzisiaj będzie potterowo.

Oscar dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, czyli książka, na której tłumaczenie czekacie z niecierpliwością
Nekromantka: Była taka jedna, ale nie mogę sobie przypomnieć :(
Dziewczyna z gitarą: Nie, nie i nie. Nie czekam na żadną książkę. Kiedy idę do biblioteki, biorę pierwsze lepsze pozycje :)
Li: Czekam aż wreszcie zostaną  przetłumaczone całe "Kroniki Podziemia" Suzanne Collins, bo już nie wiem, czy się zabrać za tę serię, czy nie...

Oscar za najlepszy pełnometrażowy film animowany, czyli Wasza ulubiona powieść dla dzieci
Nekromantka: Dzieci z Bullerbyn.
Dziewczyna z gitarą: Akademia pana Kleksa. The best jeżeli chodzi o fantastykę <3
Li: "Mikołajek". Uwielbiam całą serię!

Oscar za najlepszy krótkometrażowy film animowany, czyli Wasz ulubiony zbiór bajek dla dzieci
Nekromantka: "365 bajeczek o zwierzętach"
Dziewczyna z gitarą: Martynka Wandy Chotomskiej. Cudna *-*
Li: Zdecydowanie "Najpiękniejsze Baśnie Świata i Polski". Są cudownie wydane.

Oscar za najlepszy montaż, czyli najlepiej wydana (pod względem graficznym) książka
Nekromantka: Nie mam książek z obrazkami, więc zamienię to na najładniejszą okładkę ;) W tym wypadku "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa".
Dziewczyna z gitarą: Syn złodziejki. Świetna pod każdym względem.
Li: Od zawsze wielbiłam Astrid Lindgren, więc po prostu nie mogło jej tutaj zabraknąć. "Patrz, Madika, pada śnieg!" to książeczka, którą kiedyś dostałam na urodziny (albo Wigilię... nieważne) i była taka piękna, że nie mogłam oderwać od niej oczu.

Oscar za najlepszą muzykę filmową, czyli książka z muzyką w tle
Nekromantka: Jeszcze się nie spotkałam z książką z muzyką w tle.
Dziewczyna z gitarą: Tak jak Nekromantka, nie spotkałam się jeszcze z takim typem powieści.
Li: "Sekretne życie pszczół". Co prawda, muzyki nie było tam zbyt dużo, ale wyobrażam sobie, że June grała innym bohaterom na pianinie tak ładnie, że Oscar się należy.

Oscar za najlepsze kostiumy, czyli najlepsza powieść historyczna
Nekromantka: Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, bo nie czytam tej kategorii książek.
Dziewczyna z gitarą: Boże Igrzysko. Można się pośmiać :P
Li: Osoba, która nie wytrwała przy lekturze "Quo Vadis" nawet do pięćdziesiątej strony, chyba powinna uchylić się od odpowiedzi.


Oscar za najlepszą reżyserię, czyli Twój ulubiony autor/ulubiona autorka
Nekromantka: Jest ich sporo, nie mogę się zdecydować między Danem Brownem, Johnem Grishamem, Zoranem Drvenkarem, Arturem C. Doylem a Thomasem Harrisem. Help!
Dziewczyna z gitarą: John Green, Elisa Puricelli Guerra, Emily Giffin, Diana Morgan :)
Li: Wydaje mi się, że Stephen King, który straszy bardziej kreatywnością niż zjawami w swoich historiach.

Oscar za najlepszy scenariusz adaptowany, czyli Twoja ulubiona ekranizacja filmowa
Nekromantka: "Wilk z Wall Street", "Nikomu ani słowa" i wszystkie części Harrego Pottera.
Dziewczyna z gitarą: "Opowieści z Narnii". Serio, podziwiam tego gadającego lwa i te inne stwory, które tam są :3 Za każdym razem płaczę, kiedy to oglądam -_-
Li: "Przerwana lekcja muzyki". Chyba powinnam sobie odpuścić, bo NIE CZYTAŁAM KSIĄŻKI, ale film jest taki doskonały... W tym roku sięgnę po książkę, obiecuję!

Oscar za najlepszy scenariusz oryginalny, czyli książka, którą chętnie zobaczysz na dużym ekranie
Nekromantka: Sanktuarium - Raymond Khoury i "Inferno" - Dan Brown (Inferno jest już w trakcie nagrywania ^^)
Dziewczyna z gitarą: Czarne serce i Nieśmiertelny. Obie książki należą do pani Guerry. Z chęcią zobaczyła bym ekranizację, lecz jej nie ma :( (Tak, szukałam na chomikuj, w google, ale nigdzie nie ma :(
Li: Cały cykl "Engelsfors". Słyszałam, że pierwsza część ("Krąg") jest w trakcie nagrywania, ale pewności nie mam.

Oscar za najlepsze zdjęcia, czyli książka, w której pojawiają się zdjęcia i ilustracje
Nekromantka: Dan Brown - Zaginiony Symbol (specjalne wydanie ilustrowane)
Dziewczyna z gitarą: Yyy.. Rzadko co czytam książki z ilustracjami, ale jeżeli już mam wybierać, to chyba padnie na Kubusia Puchatka xd
Li: "Osobliwy dom pani Peregrine" Ransoma Riggsa.

Oscary honorowe i specjalne, czyli Twoja ulubiona książka uhonorowana nagrodą literacką
Nekromantka: "Miasto szaleńców i świętych" - Jeff VanderMeer - Nagroda World Fantasy
Dziewczyna z gitarą: Barbara Ciwoniuk - "Ania". Nagroda "Ibby", czyli książka roku 2013
Li: "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins - Książka miesiąca w 2009 roku wg "Magazynu Literackiego. Książki" (chyba się liczy, nie???)

3 komentarze:

  1. W całym zestawieniu zgadzam się tylko z HP <3
    Pomysłowy TAG i milo było przeczytać po trzy wypowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko, ile nowych książek będę miała do czytania. Cieszę się, że mój tag się spodobał :) Li - pozwól, że Cię na odległość uściskam za wypowiedź dotyczącą "Quo Vadis" - You make my day :D

    OdpowiedzUsuń