Theme by Kran

9/20/2015

Tag "SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH KSIĄŻKOHOLIKA"

Siemka ;)
Przeglądając inne blogi natknęłam się właśnie na tag "Siedem grzechów głównych książkoholika" i tak mi się spodobał, że musiałam go zrobić tutaj :D

A więc zaczynamy: 

1. Pycha

O jakiej książce mówisz najwięcej, gdy chcesz zabrzmieć jak bardzo inteligentny człowiek?


Li: Raczej nie udaję inteligentnego człowieka, ponieważ wszyscy wiedzą, że zdecydowanie nim nie jestem, hyhy, ale jeśli taka sytuacja by się zdarzyła, to chyba zaczęłabym gadać i gadać o jakiejś szkolnej lekturze. Szkolne lektury brzmią poważnie, no nie?
Nekromantka: Wybrałabym jakąś filozoficzną :D Np.: jakąś autorstwa Richarda Dawkinsa.
J.M.K.: Rzadko zdarza mi się sytuacja kiedy chwale się przeczytanymi książkami, ale myślę że taka książką byłaby "Być jak płynąca rzeka" Paula Coelho
Dziewczyna z gitarą: Takie życiowe książki, o narkotykach i innych głupich problemach nastolatków :3



2. Chciwość 

Jaka jest najtańsza i najdroższa książka na twojej półce?

Li: Mam dość dużo książek, ale większość z nich jest schowana głęboko w szafie i nie chciało mi się tego wszystkiego sprawdzać, więc poszłam na łatwiznę i porównałam ceny książek, które mam "na widoku". Najtańsze były "Opowieści z Narnii", kupiłam je w zestawie za 50 złotych (wychodzi około 7 złotych za tom, LICZYŁAM!). Najdroższa była "Historia amuletu" Edith Nesbit. Na okładce widnieje napis '1050 złotych'! Ale spokojnie, to stara książka i pewnie dzisiaj kosztowałaby ledwie kilka złotych.
Nekromantka: Przejrzałam moje regały i znalazłam dwie najdroższe dotąd książki za 59,90 zł,
a były nimi: "Pamiętnik" Henryka Grynberga i "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" Artura Conan Doyle'a (napisałam "dotąd" bo w poniedziałek idę kupić "Historię fotografii" autorstwa Juliet Hacking i Davida Campany za 119zł - Empiku nadchodzę! :D ). Natomiast najtańsze książki kosztowały 14,99 zł, a było ich siedem XD, jak już się pewnie domyślacie były to wydania kieszonkowe mojego ulubionego szwedzkiego pisarza, Jo Nesbø ;)
J.M.K.: Najtańsza książka w mojej biblioteczce kosztowała 5.99 zł a najdroższa 89.99 zł
Dziewczyna z gitarą: Chyba już po raz setny piszę, że nie kupuję książek, tylko przechadzam się do biblioteki. Ale jeżeli już, to najdroższa książka jaką miałam, a właściwie mam, to podręcznik do angielskiego xd





3. Nieczystość

Jakie cechy uważasz za najbardziej atrakcyjne u bohatera?

Li: Odwaga, powaga, pewność siebie i oczywiście sarkastyczne poczucie humoru.
Nekromantka: Realizm, obiektywizm, mądrość, kreatywność, no i odrobina psychopatii :D
J.M.K.: Chyba tajemniczość, choć osobiście nie mam ulubionego typu bohatera
Dziewczyna z gitarą: Poczucie humoru, szaleństwo, trochę powagi :) Nic więcej nie przychodzi mi do głowy :]



4. Zazdrość

Jakie książki najbardziej chciałabyś dostać jako prezent? 

Li:  Wydaje mi się, że wszystkie tomy "Harry'ego Pottera". Oczywiście czytałam każdą książkę z tej serii, nawet po kilka razy, ale czasami chciałabym do nich jeszcze raz powrócić i fajnie by było mieć je pod ręką. Poza tym na chwilę obecną posiadam tylko pierwszy tom, co wygląda bardzo smutno :c
Nekromantka: Hmm... Podobnie jak Li mam tylko jeden tom HP, (ona ma pierwszy a ja ostatni hehe) więc może pozostałe tomy, aczkolwiek bardziej wolałabym dostać wszystkie tomy "Gry o tron" :D
J.M.K.: Zawsze chciałam mieć całą kolekcje książek Agathy Christie. 
Dziewczyna z gitarą: Trylogię Veronici Roth (Niezgodna, zbuntowana, wierna), Duff, ta brzydka i gruba, Papierowe miasta, Most do Terabithi, Gwiazd naszych wina, Syn złodziejki, Gdzie jest Jennifer, Atramentowe serce, Atramentowa krew, Atramentowa śmierć... Mogłabym tak wymieniać bez końca :D

5. Obżarstwo

Jaką książkę możesz pożerać (czytać) cały czas?

Li: "Dziennik cwaniaczka" Jeffa Kinneya... Może i to jest książka przeznaczona dla dzieci, ale czyta się naprawdę przyjemnie!
Nekromantka: "TY" Zorana Drvenkarda (jak już wcześniej wspomniałam jest to moja ulubiona książka) :D
J.M.K.:  "Mały książę" to moja ulubiona książka, do tej pory czytałam ją jakieś 50 razy :D
Dziewczyna z gitarą: Nienawidzę czytać jednej książki dwa razy. Kiedyś próbowałam, ale moje emocje były już całkiem mniejsze niż za pierwszym razem xd

6. Gniew

Z jakim autorem masz relacje love/hate, czyli jednocześnie go kochasz i nienawidzisz?

Li: Nie czytałam "Gry o Tron" Martina, więc na razie nie raczej nie mam takiego autora xD
Nekromantka: Podobnie jak Li :D aczkolwiek będziecie zaskoczeni moją odpowiedzią... Jest to J.K.Rowling. Dlaczego? Za historię Snape'a. Oczywiście jest ona piękna, wzruszająca, ale ja liczyłam na coś innego. Aha i jeszcze za to, że Harry jest z Ginny! Jak to możliwe? :O On miał być z Hermioną! Ehh, no ale co jak co, ale J.K. naprawdę kocham :D no i też nienawidzę :(
J.M.K.: Hmmmm obawiam sie że nie istnieje taki autor, zawsze mam jednomyślne uczucia do pisarzy.
Dziewczyna z gitarą: John Green. Z jednej strony pisze wspaniałe, wzruszające powieści typu Gwiazd naszych wina, ale najbardziej mnie denerwuje to, że wielmożny pan Green ich nie dokańcza! Wątek na ostatniej stronie urywa się, a ja mam tzw, kaca książkowego ;)



7.  Lenistwo

Czytanie jakiej książki zaniedbałaś właśnie przez lenistwo?

Li: "Wiedźmina". Oj, zdecydowanie. Strasznie lubię całą sagę, ale czytam ją już chyba od dwóch lat...
Nekromantka:  "Hotel Transylvania" Chelsea Quinn Yarbro (jeden z tomów o hrabim Saint Germain :D Książka ciekawa, aczkolwiek moje lenistwo jest silniejsze.
J.M.K.: Hahah troche tego jest xD Między innymi "Fanaberia", "Weronika postanawia umrzeć", "Alchemik", "Cujo", "Carrie".
Dziewczyna z gitarą: Każdej. Kocham czytać, niezależnie od gatunku książki. Byleby tylko nic nie robić :3 Tak, tak, jestem strasznym leniem xd






Nominacje:


Uwaga!
Nominuję KAŻDEGO kto przeczyta ten post :D

Linki do swoich postów wbijajcie w komentarze pod spodem :D


Nekromantka

9 komentarzy:

  1. Podobno właśnie na początku Harry miał być z Hermioną, ale potem Rowling musiała zrezygnować z tego pomysłu, bo wraz z rozwojem akcji coś jej przestało pasować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, szkoda :(
      Ja tak bardzo nie lubiłam Ginny xd
      Już wolałabym żeby Harry był z kimkolwiek byle nie z nią.

      Usuń
  2. Jak relacja love/hate to tylko z Martinem, który tak btw ma dzisiaj urodziny XD
    Historia Snape'a była taka troszkę przewidywalna, liczyłam na coś mocniejszego. I jak to Harry z Hermioną? Oni do siebie w ogóle nie pasują.
    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Martina się zgadzam :D
      A co do Harrego to powiem tak:
      Lepszy dla mnie Harry z Hermioną niż Harry z Ginny XD

      Usuń
  3. Oj zdecydowanie Harry powinien być z Hermioną! D:
    Co do historii Snape'a... Uwielbiam. Jest smutna, ale piękna.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna rzeczywiście <3
      Ja na początku chciałam żeby Snape był jakimś psychopata i czarnym charakterem a sie okazało inaczej :(

      Usuń
  4. Bardzo lubię ten tag, zawsze miło mi się go czyta! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również :D
      Dlatego nie mogłam sobie odmówić dodania go tutaj :D

      Usuń
  5. O, ciekawy tag! A moją najtańszą książką była biografia Jacksona, tylko 1, 99 zł :3

    OdpowiedzUsuń