Theme by Kran

10/14/2015

"Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym." - Regina Brett

Tęskniliście? Wiem, że tak, nie musicie nic pisać XD

***



Tytuł: Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym.
Autor: Regina Brett
Wydawnictwo: Insignis
Data wydania: 2013
Liczba stron: 355


Opis: Nowa książka autorki bestsellera Bóg nigdy nie mruga, cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników na całym świecie. Tym razem Regina Brett dzieli się z nami opowieściami o tym, że szczęście zależy od nas samych – naszych wyborów i decyzji, które najczęściej nie są aż tak trudne, jak się z pozoru wydają. A każda próba zmiany świata wokół siebie na lepsze sprawia, że dokonujemy cudów. Cudów, które są osiągalne dla każdego z nas. Codziennie. Regina Brett nie stawia przed swoimi czytelnikami zadania ponad ich miarę. Niezależnie od tego, czy humorystycznie, czy refleksyjnie, zawsze pisze z niezachwianą wiarą w człowieka, w dobro, które w nim tkwi i które sprawia, że niemożliwe staje możliwe. Jesteś cudem to zbiór inspirujących lekcji o tym, jak niewiele trzeba, by zmienić coś na lepsze. To 50 felietonów, które obudzą w czytelniku natchnienie. Choć każdy z nich to zupełnie inna historia, zebrane razem tworzą przewodnik pomagający dostrzec i docenić siłę zmian na lepsze – małych cudów. Regina Brett pisze od 1986 roku. Za felietony drukowane na łamach największej gazety w Ohio, „The Plain Dealer”, otrzymała wiele krajowych i stanowych nagród. Była też dwukrotnie nominowana do nagrody Pulitzera w dziedzinie reportażu. Jej ostatnia książka, Bóg nigdy nie mruga, trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”. Regina Brett prowadzi swój własny talk-show oraz stale wspomaga organizacje non profit.

Tak bardzo chciałam przeczytać tę książkę, a jak co do czego przyszło, to kurzyła się na mojej półce prawie rok. Wreszcie po nią sięgnęłam. I nie żałuję.

Jesteś cudem tych książek, które pochłaniamy w bardzo krótkim czasie. Każdy felieton jest niedługi i każdy czyta się przyjemnie. Autorka stworzyła w swoim bestsellerze idealny świat, pełen przyjaźni i dobrych ludzi. Opisała historie jak z bajki, aż trudno uwierzyć, że wydarzyły się naprawdę. Wszystkie opowieści były bardzo motywujące, ale czasami miałam wrażenie, iż już za dużo tej motywacji.

Brett opisała bohaterskie czyny swoich przyjaciół i znajomych, losy swojej rodziny, a przede wszystkim pokazała nam, że każdy z nas może coś uczynić dla drugiego człowiek. Jak nie dla całego świata, to chociaż dla jednej osoby.

Przeszkadzały mi trochę te typowe "pozytywne" formułki typu: walcz o swoje, nie poddawaj się, uda ci się i tak dalej. Dość się ich już nasłuchałam. Oczywiście w książce możemy znaleźć również bardzo mądre przemyślenia autorki i tych (na szczęście!) było więcej.

Nie podobało mi się jeszcze to, iż książka zbyt często nawiązywała do raka. Chwilami wydawało mi się, że już nie ma innych chorób na świecie. Jestem straszliwą hipochondryczką, więc po przeczytaniu Jesteś cudem miałam raka mózgu, białaczkę, raka żołądka... i w ogóle wszystko!

Nie mam dzisiaj weny i pisanie czegokolwiek idzie mi bardzo mozolnie, dlatego recenzja nie jest zbyt długa. Od następnego posta się poprawię, obiecuję!

Czas na ocenę książki. Bestseller Reginy Brett otrzymuje mocne 7/10. Książka mi się podobała, lecz nie porwała mnie jakoś strasznie. Idealna na deszczowe popołudnie (takie jak dzisiaj ._.)

4 komentarze:

  1. Od dawna chcę poznać twórczość Reginy Brett, więc może wkrótce sięgnę po jej książki.

    Pozdrawiam serdecznie :)
    someculturewithme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Serio, tak dużo opinii się naczytałam, że szkoda gadać... Nawet moja przyjaciółka (która nie czyta tak w zasadzie) mi to polecała, więc chyba to coś znaczy...
    Świetna recenzja :***
    Zapraszam w moje skromne progi <3

    OdpowiedzUsuń