Theme by Kran

10/09/2015

Liebster Blog Award #3

Witam Państwa, z tej strony Li!

Bardzo dziękujemy Ani za nominację do LBA. Pytania, które nam zadała są ciekawe i mam nadzieję, że spodobają Wam się nasze odpowiedzi c:



1. Wymień 3 książki, przy których się popłakałaś.
Dziewczyna z gitarą:  Pewnie nigdy jeszcze tego nie mówiłam, ale... Ja płaczę przy każdej książce. Tak to już jest z moją wrażliwością ;3
Nekromantka: Nie pamiętam bym czytała jakąś książkę, przy której płakałam.
J.M.K.: Tylko 3 ? Istnieje mnóstwo takich książek :D Jednak najbardziej zapadły mi w pamięć te (mam nadzieje że mangi też się liczą) "Stowarzyszenie martwych poetów", "One Piece" oraz "Tak trudno być mną". Dwie ostatnie pozycje są po prostu rozbrajające, no ale kto mówił, że nie wolno wymienić tych, przy których płakało się ze śmiechu ? :D
Li: Najbardziej płakałam przy "Chłopcach z placu broni", zdecydowanie. Podczas lektury "Oskara i pani Róży" oraz "Chce się żyć" też uroniłam sporo łez.

2. Myślałaś kiedyś o napisaniu swojej książki?
Dziewczyna z gitarą: O, jasne, że tak. Nawet mam jej początek w Wordzie ^^
Nekromantka: Tak, wiele razy, ale przytłacza mnie fakt, że moja osobowość nie lubi dokańczać robienia czegoś. Podczas pisania sypałabym tysiącami pomysłów, ale nie wiem, czy kiedykolwiek bym ją skończyła.
J.M.K.: Myślę, że każdy fanatyk książek o tym kiedyś myślał bądź myśli. Ale halo, halo ja nadal mam w planach wydanie książki ! ^-^
Li: Jasne, że myślałam, nawet próbowałam coś napisać, jednak chyba nie zostałam obdarzona pisarskim talentem XD

3. Jakie jest Twoje największe marzenie czytelnicze?
Dziewczyna z gitarą: Chciałabym mieć setki tysięcy milion książek oraz chciałabym je wszystkie przeczytać. Chciałabym być rekordzistą w czytaniu książek. Lecz niestety w moim życiu główną rolę odgrywa pech, więc wątpię, żeby ono się spełniło.
Nekromantka: Jest ich kilka.
1) Być właścicielem największej biblioteki na świecie;
2) Przeczytać kiedyś swoją biografię napisaną przez osobę, która spędziła ze mną większość mojego życia; (która również jest bestsellerem ^^)
3) Napisać kilka własnych książek (bestsellerów oczywiście), które będą inspirować ludzi.
J.M.K.: Ojojoj dużo tego O.o Ale chyba najbardziej marzę o posiadaniu pełnego zbioru książek Agathy Christie.
Li: Marzenie czytelnicze? Hm, chyba najbardziej chciałabym przeczytać przynajmniej piętnaście książek Stephena Kinga i spotkać panią Rowling.

4. Jaka jest Twoja wada związana z książkami?
(np. ignorowanie obowiązków na rzecz czytania, nadmierne wydawanie pieniędzy)

Dziewczyna z gitarą: Przez czytanie książek w ogóle nie chce mi się uczyć. Ostatnio miałam sprawdzian z polskiego, ale zamiast się uczyć, czytałam GNW <3
Nekromantka: Zdecydowanie nadmierne wydawanie pieniędzy. Książki kupuję w księgarni Świat Książek i Empiku, więc całe moje kieszonkowe idzie na książki. Nie wiem, co jest u mnie nie tak: to, że nie potrafię odmówić sobie kupienia jakiejś książki czy to, że mam za mało kasy XD
J.M.K.: Dokładnie tak jak w pytaniu : Ignoruję swoje obowiązki na rzecz czytania, o pieniądzach nawet nie mówiąc...
Li:  Obowiązki ignoruję niezależnie od tego, czy czytam, czy nie, hy hy. Chyba najgorsze jest to, że przez książki nie mogę na nic nazbierać pieniędzy, bo wszelkie oszczędności wydaję właśnie na nie. Jeśli dostaję jakąś kasę, to od razu lecę do księgarni :')

5. Jaką lekturę szkolną ostatnio przeczytałaś?
Dziewczyna z gitarą: Ten obcy. Kompletne dno. Recenzja tej książki widnieje gdzieś na blogu. Ale na szczęście ze sprawdzianu z tej lekturki dostałam 5 :)
Nekromantka: Emm... Jedyną lekturą do tej pory jaką przeczytałam w gimnazjum był "Mały Książę". Teraz mam ochotę przeczytać "Kamienie na szaniec" (czekają zaraz po skończeniu "Więźnia Labiryntu" :) )
J.M.K.: Zdaje się, że ostatnią moją przeczytaną lekturą jest książka Małgorzaty Musierowicz "Opium w rosole".
Li: "Kamienie na szaniec". Książka całkiem mi się podobała, jednak po wysłuchaniu tych wszystkich pochlebnych opinii na jej temat, spodziewałam się czegoś lepszego. Nie bijcie, proszę :c


6. Jaką książkę chciałabyś widzieć w kanonie lektur szkolnych?
Dziewczyna z gitarą: Bardzo chciałabym Anię, pani Barbary Ciwoniuk. Strasznie mi przypadła do gustu, choć czytałam ją wieki temu :P
Nekromantka: Dla mnie osobiście słowo "lektura" kojarzy się z "ABSOLUTNIE NIE CZYTAĆ". Nie chcę krzywdzić żadnego z autorów poprzez proponowanie jakieś lektury, której podczas tzw. omawiania będzie narzucany pewien schemat i tok myślenia (niekoniecznie prawidłowy). Jestem za tym, by każdy z nas postrzegał fabułę książki na swój własny indywidualny sposób. Żadnego narzucania ani zmuszania do czytania.
J.M.K.: Jedną... ? Tylko jedną... ? :') W takim razie typuję "Fanaberie" Łukasza Kotkowskiego.
Li: To pytanie sprawiło mi sporą trudność, ponieważ z jednej strony jest wiele książek, które moim zdaniem powinni przeczytać wszyscy, jednak uczniowie często kojarzą lektury z czymś złym, więc nie chciałabym, aby się zniechęcili do wybranej przeze mnie książki. Ostatecznie zdecydowałam się na "Cud chłopaka" (mam dziwne wrażenie, że ostatnio coś zbyt często wspominam o tej książce... Może po prostu jest genialna?).

7. Czego się najbardziej boisz?
Dziewczyna z gitarą: Pająków, duchów, zjaw, demonów, ciemności, klaunów, nauczycieli, wyłączania Internetu, horrorów, samotności, kolejnego nieszczęśliwego zakochania... Mogłabym tak wymieniać w nieskończoność.
Nekromantka: Że nie zdążę przeczytać wszystkich książek przez śmiercią.
J.M.K.: Hmmmm... najbardziej... najbardziej... Boję się wielu rzeczy i można by wymieniać w nieskończoność, ale moim największym lękiem jest wszelkie robactwo. Brrrr na samą myśl mam dreszcze.
Li: Boję się wielu rzeczy, jednak chyba najbardziej przeraża mnie:
a) połykanie tabletek, po prostu nie jestem w stanie tego przełknąć, mam wrażenie, że się udławię;
b) lustra, jest w nich coś bardzo przerażającego, nie mam w swoim pokoju lustra i jakoś żyję;
c) spanie, po prostu mam przeczucie, że jak położę się do łóżka, to już się nie obudzę.
Wiem, jestem dziwna xD

8. Jesteś w stanie dokładnie określić ile książek udało Ci się przeczytać w tym roku?
Dziewczyna z gitarą: Hmm... Logicznie myśląc, chyba coś około 50. Słaboo :|
Nekromantka: Na razie 13 (nie licząc mang), aczkolwiek teraz nadrabiam leniwe wakacje i czytam bardzo dużo :D
J.M.K.: Musiałabym usiąść i zacząć przypominać sobie te wszystkie tytuły, nieprzespane noce, olewanie nauki oraz wiele wiele innych zdarzeń, ale obawiam się, że wszystkich i tak bym nie policzyła. No ale na oko czytam 4 książki na miesiąc, więc wyjdzie coś koło 36 :D
Li: Nie jestem w stanie dokładnie określić, ale coś koło dwudziestu, może nawet mniej. W 2015 roku zamierzałam czytać strasznie dużo, a ostatecznie czytam znacznie mniej niż w poprzednim.

9. Co sądzisz o podejściu młodzieży do literatury?
Dziewczyna z gitarą: Niekiedy mi się nawet zdaje, że młodzież zapomniała o istnieniu książek. Dla nastolatków liczy się jedno: uznanie wśród rówieśników. Ja mam to gdzieś, chyba nawet powoli staję się anty-społeczna :/
Nekromantka: Emm, nie wiem jakie jest "podejście młodzieży do literatury", ponieważ jest to zbyt ogólnikowe. Znam osoby, które nie dotknął książki w ogóle, ale też takie, które w ogóle się z książką nie rozstają.
J.M.K.: Wbrew powszechnej opinii, że młodzież nie czyta, ja znam bardzo dużo osób w moim wieku lub podobnym, które czytają. Jednak ze smutkiem przyznam, że znam również wiele osób, które olewają książki kompletnie i choć uważam, że nie każdy musi je lubić, to przecież nie trzeba ich od razu hejtować, co nie?
Li: Nic nie sądzę. Tyle się mówi o tym, że młodzi ludzie rzekomo nie czytają, jednak duża część moich znajomych lubi czytać i czyta bardzo często. Wiadomo, są również nastolatkowie, którzy nie czytają i kropka, ale przecież nie wszyscy muszą to lubić.

10. Ile czasu spędzasz w bibliotece?
Dziewczyna z gitarą: Minimum godzinę. Lubię dyskutować z bibliotekarkami :]
Nekromantka: Nie chodzę do biblioteki, ja zawsze kupuje w księgarni (wyjątkami są lektury), w księgarni mogę spędzać naprawdę dużo czasu, nawet kilka godzin ^^ Szkoda, że nie mam kasy na wszystkie, które chciałabym kupić :(
J.M.K.: Nie lubię czytać w bibliotece, więc zazwyczaj około 20 min na wyborze książek i paru kiedy je zwracam :)
Li: Teraz mi wstyd, bo w bibliotece bywam raz na miesiąc i spędzam tam góra pięć minut. Chodzę do niej tylko po to, żeby wypożyczyć lektury, ALE w tym roku zamierzam częściej bywać w szkolnej bibliotece, bo moja kieszeń już naprawdę cierpi.

11. Która z pięciu ostatnio przeczytanych przez Ciebie książek najmniej Ci się podobała?
Dziewczyna z gitarą: Ten obcy. Już chyba wszyscy to wiedzą xd 
Nekromantka: Ostatnie 5 przeczytanych książek to:
James Dashner "Więzień Labiryntu",
Maciej Fronczyk "Przemyślenia Niekrytego Krytyka"
Krystyna Bochenek, Dariusz Kortko "Ludzie czy bogowie"
Bartosz i Tobiasz Boral "Techniki zapamiętywania"
Najgorszą książką było "Ludzie czy bogowie".
J.M.K.: Przyznam, że to pytanie, choć pewnie wielu wydałoby się trudne do rozstrzygnięcia, mi nie sprawi kłopotu, gdyż ostatnio bardzo zawiodłam się na książce "Pyszne ciało" Agnieszki Masłowieckiej. Spodziewałam się czegoś zupełnie innego, i choć książka sama w sobie jest nawet ciekawa, po prostu do mnie nie trafiła.
Li: Akurat każda z pięciu ostatnio przeczytanych przeze mnie książek mi się podobała, więc chyba padnie na "Kamienie na szaniec".

Okay, teraz przyszła pora na nominowanie blogów. Uwaga, uwaga, nominacje otrzymują:
 Królowa Moli
 Papierowe Strony
 Strona pierwsza


Nasze pytania:
1. Podaj swój dziwny zwyczaj książkowy.
2. Co sądzisz o książkach typu "Zniszcz ten dziennik", "To nie książka" ?
3. Co byś wybrał: nie czytać już nigdy czy nie jeść do końca życia swojej ulubionej potrawy ?
4. Co sądzisz o "bookcrossingu"?
5. Kupujesz czy wypożyczasz książki, dlaczego?
6. W jakich miejscach czytasz książki?
7. Wolisz czytać w samotności czy w tłumie?

8.  Czytasz w ciszy czy przy muzyce?
9.  Masz "faworyta" wśród zakładek do książek?
10. Możesz wyśnić drugi tom swojej ukochanej książki, jaką powieść wybierzesz ?
11. Jaki jest twój ulubiony TAG książkowy ?

2 komentarze:

  1. Dzięki! Odpowiedziałam tutaj: http://krolowamoli.blogspot.com/2015/10/nie-czytac-czy-nie-jesc-fenko-odpowiada.html choć trochę zmiksowałam pytania, bo na niektóre odpowiadałam juz kiedys :)

    OdpowiedzUsuń