Theme by Kran

10/14/2015

TAG "Social Media"

Zetknęłam się z tym tagiem na blogu Więcej Książków. Pokrótce polega on na przyporządkowaniu książek do danych serwisów społecznościowych, według podanych kryteriów :)


1. Twitter: twoja ulubiona krótka książka
J.M.K. : Zdecydowanie "Mały Książę" :D Kocham te książkę <3
Dziewczyna z Gitarą : A co, jeśli nie mam twittera? xd
Li : "Oskar i pani Róża". Zdecydowanie!
Sebastian Michaelis :  "Mały Książę"

2. Facebook: książka, którą każdy czytał i poczułeś presję by też ją przeczytać
J.M.K. : Rzadko podążam za tłumem, ale myślę, że jedną z takich książek będzie "Gwiazd naszych wina".
Dziewczyna z Gitarą Zdecydowanie Gwiazd Naszych Wina.
Li : Raczej nigdy nie czułam presji, aby przeczytać jakąś książkę. NIE, CHWILA... Poprawka: wszyscy tyle gadali o "Zmierzchu", że już chciałam po niego sięgnąć, jednak ostatecznie nigdy nie sięgnęłam. Może to i dobrze...?
Sebastian Michaelis : Harry Potter

3. Tumblr: książka, którą przeczytałeś, zanim to było popularne
J.M.K. : Ile by tego wymieniać haha No ale niech będzie "Szeptem" Beccki Fitzpatric (chyba tak się to odmienia xD)
Dziewczyna z Gitarą : Nie mam pojęcia, ponieważ nie śledzę nowości książkowych. Zwykle czytam pierwsze lepsze pozycje z biblioteki ;3
Li : Jeszcze się nie zdarzyło, abym przeczytała mało znaną książkę, która potem stałaby się bestsellerem. Czytam albo książki, które już są straszliwie popularne i wszyscy o nich czytali, albo takie, które nie są popularne i... pewnie nigdy nie będą.
Sebastian Michaelis :  "50 twarzy Greya" i "House of Cards"


4. MySpace: książka, którą nie pamiętasz, czy ci się podobała, czy nie
J.M.K. : Zawsze mam problem udzielić swojej opinii na temat książki "Cmentarz zwierząt" Stephena Kinga. Zwyczajnie nie pamiętam jakie wywarła na mnie wrażenie xD
Dziewczyna z Gitarą :  Ja i mój brat. Nie pamiętam kto to napisał xd Ale z tego co kojarzę nie miałam zdania o tej książce.
Li : Chyba "Joyland" Stephena Kinga. Niby mi się w miarę podobała, niby miło mi się ją czytało, lecz skończyłam i zamknęłam ją, nie odczuwając żadnych emocji. To chyba źle.
Sebastian Michaelis :  "Rytuał" Mo Hayder

5. Instagram: książka, która była tak ładna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie
J.M.K. : Mega, ale to mega podoba mi się okładka książki "To" Stephena Kinga. Jestem jego gorącą fanką więc nie zdziwcie się że dość często będę go wymieniać :3
Dziewczyna z Gitarą : Zakochałam się w okładce"Hopeless" pani Hoover <3
Li : Pierwsza część trylogii Engelsfors, czyli "Krąg" ma PRZECUDOWNĄ okładkę i mimo że fotografowanie książek wydaje mi się odrobinę głupie... no nie mogłam się powstrzymać xD
Sebastian Michaelis :  "House of Cards: Ograć Króla", "Ósemka" Katherine Neville

6. YouTube: książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć
J.M.K. : Pewnie wielu z was mnie za to potępi, ale z przyjemnością obejrzałabym serie książek "Monster High" Lisi Harison w wersji filmu. Sama książka jest cudowna, jak dla mnie skrzywdzili ją przerabiając ją na krótkie animacje dla dzieci.
Dziewczyna z Gitarą : Zdaje mi się, że już w jakimś tagu odpowiadałam na to pytanie. To "Czarne serce" oraz jej kontynuacja "Nieśmiertelny" pani Elizy Puricelli Guerry. Pewnie i tak jej nie będzie, jednak jeszcze chowam w sobie resztki nadziei na zmianę tego :P
Li :  Chciałabym zobaczyć ekranizację "Talizmanu" Kinga, ponieważ tyle jego książek doczekało się filmowego odpowiednika, a "Talizman" jakoś nadal nie. I z tego, co wiem, nie zapowiada się, aby się w najbliższym czasie doczekał. A szkoda...
Sebastian Michaelis : "Inferno" Dan Brown (już niedługo zobaczę ^^)

7. GoodReads(polski odpowiednik to Lubimy Czytać): książka, którą poleciłbyś wszystkim
J.M.K. : "Stowarzyszenie umarłych poetów" Nancy H. Kleinbaum. Ta książka, choć jest lekturą, zachwyciła mnie swą głębią i prostotą w jednym.
Dziewczyna z Gitarą : Mały Książę. Niektórzy myślą że ona dla dzieci, lecz jest inaczej ^^
Li : Każdemu? Ale tak ZUPEŁNIE KAŻDEMU? Jeśli miałabym polecić jakąś książkę zarówno dziecku jak i starszej osobie, fanu fantastyki jak i obyczajówek (no i w ogóle wszystkim), to chyba najszybciej byłby to "Cud chłopak". Ale każdemu trudno jest dogodzić.
Sebastian Michaelis : "Czas zabijania" John Grisham


Do zrobienia TAG'u zachęcam wszystkich którzy go przeczytali :)

 J.M.K.

8 komentarzy:

  1. J.K.M. Opiszesz mi małego księcia? xd Muszę przeczytać na poniedziałek.

    Zapraszam na wyniki konkursu!
    designchanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narrator w młodości narysował słonia zjedzonego przez węża. Kiedy pokazywał swój rysunek ludziom, mówili jednak że widzą kapelusz. Chłopiec nie poddał się i narysował rysunek jeszcze raz. Tym razem wszyscy zgodnie twierdzili, że nie powinien interesować się wężami. Chłopiec zniechęcony ich brakiem wyobraźni posłuchał ich i przestał rysować. Po paru latach zostaje on pilotem i rozbija się na pustyni. Ma świadomość, że wody starczy mu na zaledwie parę dni, więc sam postanawia naprawić maszynę. Wieczorem zasypia zmęczony przy samolocie, ale już po chwili budzi go cichy głos. Okazuje się że stoi przed nim chłopiec i prosi by narysował mu baranka. Mężczyzna wyciąga kartkę, ale oznajmia, że nie umie rysować. Po paru próbach zadowolił Małego Księcia rysunkiem baranka w skrzyni. Mały Książę opowiedział mężczyźnie o swojej planecie, niewiele większej od zwykłego domu. Rosły na niej baobaby, które musiał codziennie wyrywać, żeby nie zarosły planety. Pilot usłyszał od chłopca również o róży. Była ona jego przyjaciółką, jednak bywała niezadowolona i wybredna. Miała wiele życzeń. Książę któremu zachowanie róży nie odpowiadało, opuścił ją oraz planetę. Opowiada on swojemu nowemu przyjacielowi o trasie którą przebył, planetach na których był i o ludziach których spotkał. Wspomina między innymi o Królu, który mimo braku poddanych wciąż wydawał rozkazy; o Próżnym, który oczekiwał tylko oklasków i pochwał; o Pijaku, który pił, bo wstydził się tego, że pije; o Bankierze, który bez przerwy liczył gwiazdy; o Latarniku, który co chwile zapalał i gasił latarnie; oraz o Geografie, który doradził mu podróż na Ziemię. Na każdej z 6 planet spotykał on zatem osobę reprezentującą jakiś zachowanie, coś symbolizującą. Mały Książę uważał, że dorośli są dziwni. Pilot miał również sposobność usłyszeć o przyjaźni chłopca z lisem i jego rozmowie z wężem, który obiecał pomóc mu wrócić na jego planetę. Kiedy nadszedł moment rozstania Mały Książę udał się z wężem do studni i poprzez ugryzienie wrócił do swojej róży, gdyż zrozumiał, że ją kocha. Jak twierdził musiał pozostawić na ziemi ciało, gdyż było za ciężkie na tak daleką podróż. Pilot zaś ponownie nauczył się, jak patrzeć na świat oczami dziecka.

      Mam nadzieje że o taki opis ci chodziło? Nie byłam pewna czy prosisz o recenzje czy streszczenie :) Osobiście polecam przeczytanie książki. Nie jest ona długa, a niesie wiele przesłań. O, i od razu wspomnę, że jeśli widziałaś ekranizację, to znacząco się ona różni od książki, więc zasadniczo na niej nie polegaj :)

      Usuń
  2. Taką krótką recenzje ? Postaram się ją wstawić dzisiaj, najpóźniej jutro :) Jeśli nie zdążę, to poproszę którąś z dziewczyn :*

    Czytałam już posta, ale jak mi się to niestety często zdarza, zapomniałam dodać kom, zaraz to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że bierzesz udział w moim rozdaniu i zapraszam na kolejne, które już jest (koniecznie zajrzyj na bloga zostawiając swoje zgłoszenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy TAG. ;] "Harry Potter" był masowo czytany przez wielu moich znajomych, ale ja ostatecznie nie uległam presji tłumu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj,
    padło pytanie czy trzeba wypełnić wszystkie pola aby wziąć udział w konkursie. Nie trzeba :) nie wszyscy mają wszędzie konta przecież ;)
    Pozdrawiam
    http://stylbycia.blogspot.com/2015/11/kawaii-girl.html#more

    OdpowiedzUsuń