Theme by Kran

11/09/2015

Podsumowanie października.

Hej kochani!
Kolejny cudowny miesiąc za nami i już coraz bliżej do świąt!
Październik nie minął mi zbyt miło, ale dało się wytrzymać.
Za to nasz blog staje się coraz to lepszy z każdym dniem.
Napisałyśmy w sumierecenzji wspaniałych książek, zachęcam do przeczytania, jeżeli ktoś jeszcze tego nie zrobił!
Ponad to, zostaliśmy nominowani do miliona setki tysięcy tagów (dobra, z tymi milionami przesadzam xd)


1. Regina Brett - Jesteś cudem. 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym. 

"Opis: Nowa książka autorki bestsellera Bóg nigdy nie mruga, cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników na całym świecie. Tym razem Regina Brett dzieli się z nami opowieściami o tym, że szczęście zależy od nas samych – naszych wyborów i decyzji, które najczęściej nie są aż tak trudne, jak się z pozoru wydają. A każda próba zmiany świata wokół siebie na lepsze sprawia, że dokonujemy cudów. Cudów, które są osiągalne dla każdego z nas. Codziennie. Regina Brett nie stawia przed swoimi czytelnikami zadania ponad ich miarę. Niezależnie od tego, czy humorystycznie, czy refleksyjnie, zawsze pisze z niezachwianą wiarą w człowieka, w dobro, które w nim tkwi i które sprawia, że niemożliwe staje możliwe. Jesteś cudem to zbiór inspirujących lekcji o tym, jak niewiele trzeba, by zmienić coś na lepsze. To 50 felietonów, które obudzą w czytelniku natchnienie. Choć każdy z nich to zupełnie inna historia, zebrane razem tworzą przewodnik pomagający dostrzec i docenić siłę zmian na lepsze – małych cudów. Regina Brett pisze od 1986 roku. Za felietony drukowane na łamach największej gazety w Ohio, „The Plain Dealer”, otrzymała wiele krajowych i stanowych nagród. Była też dwukrotnie nominowana do nagrody Pulitzera w dziedzinie reportażu. Jej ostatnia książka, Bóg nigdy nie mruga, trafiła na listę bestsellerów „New York Timesa”. Regina Brett prowadzi swój własny talk-show oraz stale wspomaga organizacje non profit." Czytaj dalej

2. Jadwiga Korczakowska - Spotkanie nad morzem
"To historia o dwóch niesamowitych dziewczynkach. Danusia wyjeżdża na wakacje do ciotki Ady, która choruje na serce. Całymi dnami nudzi się, nie ma gdzie się podziać. Lecz pewnego dnia podczas pobytu na plaże zauważa, że jakiś chłopak dokucza o wiele młodszej dziewczynce. Danka, która za wszelką cenę chce sobie znaleźć przyjaciół, staje w obronie małej. Zaprzyjaźniają się. Okazuje się, że mała ma na imię Elza i są w podobnym wieku. Elza jest niezwykła, potrafi usłyszeć każdy dźwięk, każdy szeleszczący liść, ale jest niewidoma. Niewidoma. Jak można nie widzieć? To pytanie nurtuje mnie od jakiegoś czasu. Sama próbowałam być niewidoma (to znaczy chodziłam po pokoju z zamkniętymi oczami xd). Taki człowiek to ma ciężko. I jak tu czytać książki?!
Między nimi jest silna więź, dziewczynki świetnie się uzupełniają. Lecz Danka za kilka dni musi wyjeżdżać. Ich przyjaźń zostaje wystawiona na próbę. 
To najlepsza historia o przyjaźni. Wszystko jest tak słodko opisane. Prosty język ułatwia czytanie. Co prawda, borykałam się z tą książką dwa tygodnie, ale to przez to, że mam szkołę, miliony konkursów i tysiące innych obowiązków. Czytaj dalej

3. Eben Alexander - Dowód 
"Na początku chciałabym wam opowiedzieć o tym, co skłoniło mnie do kupienia tejże książki.
Otóż, jak już wiecie, wszystko co dotyczy medycyny i nauki mnie fascynuje. Książka, a raczej jej opis wydał mi się kuszący, ponieważ zazwyczaj uważam, że ludzie zajmujący się między innymi takimi profesjami jak autor, podchodzą bardziej sceptycznie do "życia po śmierci". Tak też było w tym przypadku, ponieważ (ufając opisowi z tyłu okładki) "Eben Aleksander, znakomity neurochirurg, szanowany wykładowca Harvardu, przez lata pozostawał sceptyczny wobec zagadnień wiary. Życie poświęcił nauce i ufał jedynie faktom. Pod wpływem dramatycznego wydarzenia musiał jednak przewartościować swoją racjonalną wizję. (...)".  
Natomiast tutaj autor opowiada nam o swoich wizjach, podczas gdy przebywał w śpiączce.
Jest to oczywiście prawdziwa historia ;)
Jak już wspomniałam, książkę pochłonęłam w jeden dzień :D (To dla mnie rekord)" Czytaj dalej

4. Virgina Cleo Andrews - Kwiaty na poddaszu
"Opis: Wielki powrót kultowej powieści. Wciągająca historia o rodzinnych tajemnicach i zakazanej miłości. Szczęśliwą z pozoru rodzinę Dollangangerów spotyka tragedia – w wypadku samochodowym ginie ojciec. Matka z czwórką dzieci zostaje bez środków do życia i wraca do swego rodzinnego domu. Niezwykle bogaci rodzice, mieszkający w ogromnej posiadłości, wyrzekli się córki z powodu jej małżeństwa z bliskim krewnym, a narodzone z tego związku dzieci uważają za przeklęte. W tajemnicy przed dziadkiem rodzeństwo zostaje umieszczone na poddaszu, którego nigdy nie opuszcza. Dzieci żyją w ciągłym strachu, nie dojadają. W dodatku brat z siostrą niebezpiecznie zbliżają się do siebie...

To dość zabawne, ale PRAGNĘŁAM przeczytać tę książkę od dwunastego roku życia, a sięgnęłam po nią dopiero jakiś miesiąc temu. I to zupełnie przez przypadek. Mogłam nie zwlekać aż tak długo, gdyż bardzo mi się podobała, chociaż z drugiej strony może i lepiej, że przeczytałam ją teraz, bo wieku dwunastu lat zrozumiałabym na pewno mniej. A i w wieku piętnastu pewnie sporo mi umknęło." Czytaj dalej

5. Henri Lovenbruck - Syndrom Kopernika
Syndrom Kopernika to jedna z dwóch pierwszych moich książek, które sama kupiłam w księgarni (poprzednio z rodzicami  kupowałam) i zapoczątkowały mój "zakupoholizm książkowy" (drugą było "Sanktuarium" Raymonda Khoury'ego). Do kupienia jej przekonał mnie enigmatyczny tytuł oraz opis z tyłu okładki.
A brzmi on następująco:

" 36-letni Vigo Ravel choruje na schizofrenię. Tak przynajmniej brzmi oficjalna diagnoza. Od dawna cierpi na halucynacje i słyszy głosy, ale stara się je ignorować. Jednak tym razem, gdy stoi przed drzwiami gabinetu swego psychiatry, szepty nasilają się, każąc mu natychmiast opuścić budynek. Vigo ucieka, a chwilę potem gigantyczna eksplozja niszczy wieżowiec. Początkowo odbiera to jako wytwór swojej chorej psychiki, jednak gdy media donoszą o ataku i setkach zabitych, nasuwają mu się wątpliwości.
Czyżby ktoś go ostrzegł?
W jego myślach wciąż powracają tajemnicze, na pozór bezsensowne zdania. Próbując je zrozumieć, a także wyjaśnić swą przeszłość, razem z policjantką Agnés i grupą hakerów wpada na ślad niesamowitego spisku, który sięga najwyższych kręgów władzy i struktur wojskowych. Jej celem jest totalna kontrola nad świadomością ludzi." Czytaj dalej

Oczywiście pamiętamy też o LBA i o różnych TAG'ach ! :

LIEBSTER  BLOG AWARD #3

1. Wymień 3 książki, przy których się popłakałaś. 
2. Myślałaś kiedyś o napisaniu swojej książki?
3. Jakie jest Twoje największe marzenie czytelnicze?
4. Jaka jest Twoja wada związana z książkami? 
(np. ignorowanie obowiązków na rzecz czytania, nadmierne wydawanie pieniędzy)
5. Jaką lekturę szkolną ostatnio przeczytałaś?
6. Jaką książkę chciałabyś widzieć w kanonie lektur szkolnych?
7. Czego się najbardziej boisz?
8. Jesteś w stanie dokładnie określić ile książek udało Ci się przeczytać w tym roku?
10. Ile czasu spędzasz w bibliotece?
11. Która z pięciu ostatnio przeczytanych przez Ciebie książek najmniej Ci się podobała? 

TAG SOCIAL MEDIA 


1. Twitter: twoja ulubiona krótka książka
2. Facebook: książka, którą każdy czytał i poczułeś presję by też ją przeczytać
3. Tumblr: książka, którą przeczytałeś, zanim to było popularne
4. MySpace: książka, którą nie pamiętasz, czy ci się podobała, czy nie
5. Instagram: książka, która była tak ładna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie
6. YouTube: książka, której ekranizację chciałbyś zobaczyć
7. GoodReads(polski odpowiednik to Lubimy Czytać): książka, którą poleciłbyś wszystkim



A tak poza tym, nasz blog ma już 36 obserwatorów, 98 obserwujących na instagramie (!) oraz 13 lajków na fanpage. Naprawdę jestem dumna, bo to wszystko dzięki wam! 

Pozdrawiam cieplutko 
/Dziewczyna z gitarą 

4 komentarze:

  1. Bardzo jestem ciekawa książek pani Brett, zwłaszcza, że kilka dni temu wyszła jej najnowsza powieść, Twój dziennik. Będzie co czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta najnowsza jest zrobiona w formie kalendarza na cały rok. Każdy miesiąc jest poprzedzony jedną lekcją. Mam już go i jest rewelacyjny... zresztą mam już wszystkie jej książki i nie żałuję... są świetne... pozdrawiam

      Usuń
    2. Tylko nie czytaj za dużo bo oczka sobie popsujesz ;3 :P

      Usuń
    3. Chyba się skusze na "Twój Dziennik" :D

      Usuń