Theme by Kran

12/13/2015

Joanna Olech - Dynastia miziołków

Hejka :)
Zaniedbałam bloga, czytanie i wiele innych rzeczy, za co strasznie przepraszam. Na instagramke trochę o tym napisałam, jak chcecie to poczytajcie ;)
Dziś zajmiemy się pełną humoru książka ^^

         Tytuł: Dynastia Miziołków
              Autor: Joanna Olech
           Wydawnictwo: Literatura
                Rok wydania: 2015
               Ilość stron: 198

Książka, która poprawiają mi humor w każdej chwili.
Nawet mi nie mówcie, że jej nie czytaliście?!
Zacznijmy od tego, że Miziołek ma 12 lat, chodzi do szóstej klasy. Nie jest typem buntownika, egoista. Jest po prostu normalnym chłopcem, który na codzień spotyka się z przygodami w szkole.
Jego rodzina NIE JEST NORMALNA. Nie, nie chodzi tu o patologie. Po prostu oni tak się głupio zachowują, że nieraz pokładałam się ze śmiechu.
Mizioł ma pełno ziomków. Piromana, Klaksona, Kuczmierowskiego i wiele innych. Ale najbardziej szaleje za Beatką. Tak serio to Beata, ale wolę zdrobnienia. Beacia ma rude włosy i piegi. Jak to kochać rudego? xd

Na temat bohaterów mam zawsze mało do powiedzenia. Po prostu, było zwyczajni, niczym się nie wyróżniali. To nie fantastyka :>
Bardzo polubiłam rodzeństwo Mizioła. One za każdym razem, czy to, kiedy malowały sobie pazurki wiśniowym lakierem, czy to, kiedy mówiły niestosowne wierszyki, poprawiały mi humor.

Wbrew pozorom tytuł może zmylić. "Dynastia" to określenie bardzo dostojnie, wręcz królewskie. Ale okładka mówi swoje. Zwariowana, pełną energii, na jej widok ma się ochotę uśmiechać :)
*nie wiem, czy wstawi się zdjęcie okładki, bo recenzje robię na telefonie*

               OCENA: 7/10

Książka jest dobra, ale nie bardzo dobra. Muszę tu pochwalić panią Olech za umiejętność posługiwania się językiem miejskiego slangu. Dobrze, że nie było przekleństw, oszpecałyby tylko książkę.
Dobra na smutek czy melancholię. Jestem pewna, mój drogi czytelniku, że książka pozwoli Ci poczuć smak dzieciństwa :)

5 komentarzy:

  1. Nominowałam cię do LBA :)

    http://slowniksztuki.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-awards-6.html
    Miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za nominację, postaramy się odpowiedzieć :)

      Usuń
  2. Dynastia Mikołków <3 Moje dzieciństwo. Uwielbiam tą książkę i na pewno jeszcze kiedyś do niej wrócę:)
    www.lektura.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, przyznaję się! To jednak nie tak, że nie chciałam. Ja po prostu o niej nie słyszałam. A teraz? Teraz to już chyba za późno - wiem, że nie porwałaby mnie.

    OdpowiedzUsuń