Theme by Kran

12/05/2015

LBA #4

Tym razem za nominacje dziękujemy Judycie z bloga House of Readers :)


1. Jaka była najgrubsza książka, którą przeczytałaś/eś. Ile miała stron?
J.M.K.: Chyba Stephena Kinga, pamiętam, że jedna z jego książek które czytałam miała ponad tysiąc stron, ale niestety zbyt dużo jego książek miałam w rękach, żeby przytoczyć tytuł.
Nekromantka:  1119 stron "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" Arthur Conan Doyle.
Li:  "Pod Kopułą" Stephena Kinga. Książka ma 923 strony. Wydaje mi się, że dłuższej nie czytałam.
Dziewczyna z Gitarą: To była książka "Kto, jak nie ja?". Miała podajże czterysta siedemdziesiąt dziewięć stron. Słabo jak na mnie xd

2. Wymień trzy owoce, które lubisz najbardziej.
J.M.K.: Hmm... banany, gruszki, winogrona.
Nekromantka: Winogrona (jasne, bezpestkowe),czereśnie, Jabłka (goldeny żółte).
Li: Trudne pytania. Ale chyba kiwi, jeżyny i... może figi. Sama nie wiem. Czasami przeraża mnie to, że pytanie o ulubione owoce sprawia mi większą trudność niż te o ulubione książki XD
Dziewczyna z Gitarą: Ogólnie, bardzo lubię jeść, więc wszystkie owoce są dla mnie bez różnicy. Jednak gdybym miała wyróżnić, to na pewno liczi, arbuzy i brzoskwinie.

3. Kawa czy herbata?
J.M.K.: Herbatka :3
Nekromantka: Trudna decyzja. Obie mogę pić hektolitrami i jednocześnie potrafię się bez obu obejść. Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ istnieje tak wiele rodzajów kaw i herbat, że trudno ocenić, które lepsze.
Li:  Herbata, zdecydowanie. Nałogowo piję herbatę!
Dziewczyna z Gitarą:  Zdecydowanie kawa. Ubóstwiam wszystkie kawy, nawet mam osobną szafkę na kawy, a mam ich sporo.

4. Jaki jest Twój ulubiony wykonawca/zespół oraz piosenka?
J.M.K.: Jestem elastyczna w muzyce, ale mój ulubiony wykonawca to G-Dragon, tworzy on muzykę k-pop. A piosenka ? Chyba rap pt. "Ken i barbi" wykonawstwa Aro.
Nekromantka: Wykonawca: In this moment, Słoń, utwór: Voltaire - When you're evil.
Li: Zawsze mam wielki problem z tym pytaniem, gdyż NIE POTRAFIĘ wybrać jednego zespołu lub wykonawcy. Kocham wiele wspaniałych artystów, nooo! Nie chciałabym wymieniać teraz dwudziestu ulubionych zespołów, bo aż tyle czasu nie mamy, więc wybiorę JEDEN Z ulubionych. *Li robi wyliczankę* Padło na Dawida Podsiadło. Strasznie go lubię i to chyba jeden z niewielu młodych polskich wokalistów, którzy reprezentują światowy poziom.
Z piosenką również mam spory problem, bo to mi się zmienia w tempie ekspresowym. Powiedziałabym chyba, że House of the Rising Sun zespołu The Animals, ponieważ ten utwór towarzyszy mi przez większość życia i mam do niego wielki sentyment.
Dziewczyna z Gitarą: Trudno mi zdecydować, ponieważ jestem zmienną osobą i słucham bardzo różnej muzyki. Od rapu, aż po klasykę.


5. Kupujesz 2 gałki lodów w wafelku – jakie smaki wybierasz?
J.M.K.: Zdecydowanie oba będą miętowo czekoladowe ! :D
Nekromantka: Straciatella, mango.
Li: Tylko dwie? :c Wzięłabym kiwi oraz jogurtowe z żurawiną.
Dziewczyna z Gitarą:  Gdybym mogła, wzięłabym wszystkie... <żarłok>

6. Po jaki najczęściej gatunek książek sięgasz i dlaczego?
J.M.K.: Po horrory. Sama nie wiem dlaczego...
Nekromantka:  Thillery, taki mam gust, po prostu to moja ulubiona kategoria.
Li: Najczęściej sięgam chyba po dramaty. Sama nie wiem czemu. Dramaty są fajne i tyle. Czytam też dużo młodzieżówek, chociaż nie jestem z tego powodu zadowolona...
Dziewczyna z Gitarą: Sięgam po przygody, bo postanowiłam odsunąć się od dramatów, bo to one mnie czasem dołują.

7. Czy była jakaś lektura szkolna, przez którą nie udało Ci się przebrnąć? Jeśli tak to jaka?
J.M.K.: "Dzieci z Bullerbyn"(czy jak to tam się pisze). Wszyscy chwalą tę lekturę, ale dla mnie była po prostu beznadziejna. No i jeszcze w "Pustyni i w puszczy".
Nekromantka:  Hahhahahah ja i lektura? W gimnazjum przez 3 lata udało mi się przeczytać tylko 2 XD Próbowałam kiedyś przeczytać Quo Vadis, ale było za nudne (nie cierpię Sienkiewicza).
Li:  Zwykle staram się czytać lektury, aleee zdarzyło mi się kilka razy jakiejś nie przeczytać (chociaż zawsze próbowałam!). Nie pamiętam wszystkich, ale na pewno nie przebrnęłam przez "W pustyni i w puszczy" oraz "Quo vadis" (taaa, chyba nie jestem fanką Sienkiewicza). Trochę było takich książek. Chyba nawet nie skończyłam króciutkiej "Antygony".
Dziewczyna z Gitarą:  Pamiętam, że w pierwszych klasach podstawówki byłam dyslektyczką i nie czytałam żadnych lektur. Dopiero w czwartej klasie wzięłam się do roboty i jakoś to zwalczyłam.

8. Góry czy morze? Odpowiedź uzasadnij.
J.M.K.: Morze, nie znoszę gór.
Nekromantka: Morze, lubię wodę.
Li: Morze. Zawsze bez zastanowienia odpowiadałam, że morze, więc to żadna nowość, ale muszę przyznać, iż tym razem się wahałam. Sama nie wiem czemu. Chyba lubię ten wiatr wiejący w oczy, ten piasek piszczący pod nogami, te fale rozbryzgujące się na brzegu. W sumie... kto nie lubi?
Dziewczyna z Gitarą: Kocham oba miejsca jednocześnie. W górach jest wspaniałe i rześkie powietrze, natomiast nad morzem są zadziwiające, piaszczyste wydmy i piękne morze.

9. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
J.M.K.: Zazwyczaj w księgarniach, czasem w internecie. Jeśli chodzi o sklepy to zazwyczaj Matras i Empik.
Nekromantka: Księgarnia Świat Książek.
Li: Najczęściej kupuję książki w Empiku. Poprawka: kupuję książki TYLKO w Empiku. Staram się od pewnego czasu przerzucić się na internetowe sklepy, bo są tańsze, ale lubię Empik i tyle.
Dziewczyna z Gitarą: Wreszcie zaczęłam kupować książki! Proszę o oklaski! xd
Kupuję je w Netto, bo są duże obniżki. :P

10. Czy ktoś z Twoich znajomych lub rodziny jest równie wielkim książkoholikiem jak Ty?
J.M.K.: Ohoho i to wiele osób ! Przede wszystkim siostra, brat, mama i tak dalej...
Nekromantka:  Oczywiście :D Moja mama czyta romanse (takie typowo babskie XP) nałogowo, w ciągu roku czyta ponad sto. Wśród znajomych mam taką paczkę książkoholików ;)
Li: Tak. Wielu moich znajomych jest. Niektórzy są nawet większymi książkoholikami ode mnie.
Dziewczyna z Gitarą: Nie, w mojej rodzinie nie ma równego książkoholika. Podczas wakacji przeczytałam 27 książek (!), a ciotki mówiły mi, że nie ma większego molika książkowego niż ja xd

11. Jaka była najdłuższa seria książek jaką przeczytałaś/eś?
J.M.K.: Nie pamiętam(znowu...) tytuły ale wiem, że jedna z książek nazywała się "Wybrana". Pewnie nietrudno znaleźć ją w internecie, ale mi się nie chce xD
Nekromantka:  Hmmm, chyba seria o Sherlocku Holmesie.
Li: O nie, o nie, czemu najdłuższą serią, jaką przeczytałam musi być "Dziennik cwaniaczka"?
Dziewczyna z Gitarą: Przyznam wam z bólem serca, że nie czytałam jeszcze żadnej serii, oprócz Narnii. Narnia jest najlepsza!



Nasze Nominację :


Nasze pytania:
1. Co sądzisz o "bookcrossingu"?
2. Kupujesz czy wypożyczasz książki, dlaczego?
3. Jakich miejscach czytasz książki?
4. Wolisz czytać w samotności czy w tłumie?
5. Na co z niecierpliwością czekasz?
6. Jaki był Twój ostatni sen?
7. Często oglądasz ekranizacje książek?
8. Czy twoja rodzina też czyta ?
9.  Czy zdarzyło ci się rzucić książka o ścianę, bo zdenerwowała cię w niej jakaś sytuacja?
10. Hodujesz jakieś roślinki?
11. Masz jakiś konkretny cel w życiu ?



2 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację :) postaram się naskrobać swoje odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie dzięki za nominację! Pozdrawiamy :*

    http://zksiazkawkieszeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń