Theme by Kran

12/06/2015

Podsumowanie miesiąca #9

Minął listopad, a mi zupełnie wyleciało z głowy zrobienie podsumowania ! No, ale chyba nie zaszkodzi jak pojawi się z małym opóźnieniem :)


Zacznę od recenzji 4 świetnych książek które pojawiły się na blogu :


1. Ania z Zielonego Wzgórza - Lucy Maud Montgomery.  *Dziewczyna z Gitarą*
         Książka opowiada o tym, jak to Mateusz i Maryla, w podeszłym wieku rodzeństwo, potrzebują chłopaka do roboty. Wiadomo, oni już starzy, nie na wszystko mają siłę.
         Ku ich zdziwieni, zamiast jedenastolatka, dostają jedenastolatkę, z ognistymi włosami, piegami, oraz chudą i kościstą sylwetką. Szybko okazuje się, że dziewczynka ta ma bardzo bujną wyobraźnię, jest pilna i sumienna, oraz ma wiele innych pozytywnych cech...
Czytaj dalej


2. Więzień labiryntu - James Dashner *Sebastian Michaelis*
        Kiedy Thomas budzi się w ciemnej windzie, jedyną rzeczą jaką pamięta jest jego imię. Jakby ktoś wymazał mu wszelkie wspomnienia. Kiedy drzwi się otwierają, jego oczom ukauje się grupa nastoletnich chłopców, która wita go w Strefie - otwartej przestrzeni otoczonej wielkimi murami, która znajduje się w samym centrum wielkiego i przerażającego Labiryntu. Czytaj dalej


3. Łukasz Gołębiewski - Melanże z Żyletką *Dziewczyna z Gitarą*
            Tytułowa Żyletka, czyli Zuza, ma dziewiętnaście lat i powinna przygotowywać się do matury, planować przyszłość, szukać rodziny. A tymczasem razem ze starszym od siebie bogatym mężczyzną pogrąża się w alkoholowych libacjach. Piją, palą, czasami zdarza się też seks.
          Uważam, że tegoż oto pana połączyła wyjątkowa miłość z Zuzką. Kiedy się rozstawali, nie mogli bez siebie żyć, a kiedy byli razem, nie mogli ze sobą wytrzymać. Wow. Bohaterowie są zwyczajni. Kolejny raz spotykam się z taką prawdziwą książką. Czasami zachowanie bogatego pana wyprowadzało mnie z równowagi. Powinien być wzorem do naśladowania, a tymczasem co? Palił i pił ile wlezie, a co później zrobił z Żyletką.. O ludzie... Czytaj dalej


4. E. L. James - Pięćdziesiąt twarzy Greya *Sebastian Michaelis*
          Uwaga! Recenzja zawiera spojlery!Jeśli nie jesteś otwarty/a na opinię innych - nie czytaj tego.
          Książkę przeczytałam na początku roku. Czytało mi się ją bardzo szybko i lekko. Zdaje sobie sprawę, że budzi ona wiele kontrowersji i opinie są podzielone, i pełno tego wszędzie, ale uznałam, że powinnam napisać swoją recenzję ;) Czytaj dalej


W ty miesiącu uzyskałyśmy łącznie 41 obserwatorów oraz ponad 16 tyś. wyświetleń ! :D 

Jak pewnie zauważyliście, w listopadzie nie pojawiały się posty Li, a to przez to, że na jakiś czas postanowiła sobie zrobić przerwę od bloga. Dziewczyny we dwie świetnie sobie poradziły. Pomyślałam jednak, że działanie we trzy było dla bloga dobre, więc postanowiłam przyjąć jeszcze jedną osobę do zespołu. Nie ma żadnych specjalnych wymogów : skończone 14 lat, lubienie literatury, pasja do książek lub mang, znajomość ortografii i interpunkcji :) Możecie zgłaszać się w kom lub na mój email j.m.k.janas@gmail.com

3 komentarze:

  1. Pamiętam, że jakiś czas temu była mega furora na "50 twarzy Greya" a ja jakoś ani nie czytałam ani nie oglądałam filmu ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, że jakiś czas temu była mega furora na "50 twarzy Greya" a ja jakoś ani nie czytałam ani nie oglądałam filmu ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Krótki opis Melanży z żyletką wydaje się dość intrygujący. Można by się rozejrzeć w poszukiwaniu tej lekturki, ja ostatnio z rzeczy "prawdziwych" czytałem Złe Psy! Też dobra rzecz!

    www.kulturaifetysze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń