Theme by Kran

12/21/2015

Stephenie Mayer - Zmierzch

OŁał.

             Tytuł: Zmierzch
        Autor: Stephenie Mayer
        Wydawnictwo: Dolnośląskie
              Rok wydania: 2005
                Ilość stron: 415

Książka zaczyna się niewinnie. Siedemnastoletnia Isabella Swam nie chce dłużej mieszkać z mamą, wobec tego wybiera się do Forks, do taty Charliego. Dodam, że Bella jest szczupłą, drobną, bladą osóbką, więc pewnie każdy jest przekonany, że nikt nie zwróci na nią uwagi. Uh, już boję się powiedzieć co będzie dalej 😂
Bel idzie normalnie do szkoły, poznaje pierwszych kolegów, Mike'a Jessicę, Tylera, mogłabym wymieniać bez końca, ale najważniejsza postacią są tu Cullenowie, konkretnie EDWARD Cullen. Cała rodzina jest nietypowa, ba, nawet dziwna. Posiadają oszałamiający wygląd, nie zwracają uwagi na innych. Ciekawość Belli nie daje spokoju, więc postanawia coś się o nich dowiedzieć. Ku jej zdziwieniu siedzą razem na biologii. Edward dziwnie się zachowuje, zaciska pięści, siedzi jak najdalej od niej, lecz główna bohaterka nie może się na niego napatrzeć. Miodowe oczy, kruczoczarne włosy, mięśnie zakryte obcisłą koszulą...
Na początku myślałam, że to powieść społeczno - obyczajowa. To był błąd.
Oczywiście głównym wątkiem jest miłość. Wampirza miłość. Upss, chyba czegoś nie wyjaśniłam.
Edward i Bella bez wątpienia coś do siebie czują. Dowodzą o tym sytuacje: Edward ratuje jej życie, jest o nią dziwnie zazdronsy. Zapewne wiecie, co dalej. Miłość. Fuj.
Bella bez oporów wie, że nie może żyć bez Edwarda. Z kolei ten patrzy na nią jak na najpiękniejszą istotę na ziemi. Dziewczyna wchodzi w rodzinę Cullenów, nie zważając na konsekwencje. Uwaga, spoiler!
Okazuje się, że Cullenowie są wampirami. Piją krew. Edward widzi w Belli ideał dziewczyny, bo ta ładnie pachnie. Cały czas walczy ze sobą, aby nie pozbawić Bel życia.
Łączy ich dziwny łańcuch czułości, przeżywają razem wspólne chwile. Niestety ten bestroski czas ma się skończyć, bardzo źle skończyć.
Jeśli chodzi o bohaterów, to oni po prostu byli super. Wszystkie szczegóły dopracowane,  mogę bez problemu powiedzieć, że autorka posiada bujną wyobraźnię. Nic, tylko gratulować :)
Oprawa jest hm... nie pasuje do treści, ale tak na prawdę to ona przyciąga. Mroczna i tajemnicza. O tak, zdecydowanie wspaniała !
                 OCENA:10/10

Jak tu nie dać najwyższej oceny? Dawno nie porwałam się tak przy żadnej książce, a musicie wiedzieć, że to niezwykłe uczucie przeżywać emocje razem z bohaterami. Niebawem pojawią się kolejne części tego cudownego cyklu (jak tylko znajde je w bibliotece).
Przyznam, ze nigdy nie czytałam książki o wapirzej miłości. Zmierzch jest pierwszą, ale zapewne nie ostatnią książką o wampirach. Bardzo spodobał mi się sposób pisania, język młodzieżowy, a także miła oczom czcionka.
Jeśli jeszcze nie przeczytałeś, mój drogi czytelniku, to już czas!
Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę!

9 komentarzy:

  1. Zmierzchu całego nie przeczytałam - po prostu nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam całą serię zaraz po premierze tj. jakieś 8 lat temu i wtedy byłam zachwycona, ale gdy wróciłam do niej po latach, stwierdziłam, że chyba już z tego wyrosłam, bo całość wydała mi się strasznie infantylna;)

    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka pisania jezykiem banalnym, raczej poświęcona dla spragnionych miłości.
      Pewnie to tylko chwilowe zauroczenie :)

      Usuń
  3. Czytałam aż 2 razy, świetna jest! Taka.. ach brakuje mi słów! Jest trochę (nawet nie trochę) romansu, niepewności, masa akcji, fantastyki-uwielbiam ten klimat :))
    http://tuniemanicciekawego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się, książka ma swoje zalety! Nie da się opisać jej wspaniałości xd

      Usuń
  4. Witaj, dostałam od ciebie komentarz na zapytaj.pl niestety dopiero teraz odczytałam. Rzadko na nie go zaglądam.
    Cudowny macie blog, ślicznie się prezentuje. Co do recenzji owszem ciekawa, ale postaraj się mnie o fabule a więcej ogółu, uczuciach, stylu autora/autorki, lub bohaterach.
    Książkę czytałam i jest lepsza od filmu, ale film też super. Z tej serii przeczytałam tylko pierwsze dwie części resztę oglądałam.
    A i dawajcie zdjęcia na górze, wierzcie mi że jak ktoś zagląda na bloga lub chce coś przeczytać, najpierw chce zobaczyć zdjęcie, to często one decydują o czytelnikach. No ale oczywiście wasz blog, więc wasza decyzja tylko doradzam. :D
    Oczywiście zapraszam na swój blog. :)♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do książki się zgadzam, jest o wiele lepsza niż film.
      Dziękuję za porady, niestety nie mogę dodawać zdjęć wyżej, bo robię recenzje na telefonie. I jakoś tak zawsze wychodzi :(
      Zapraszamy częściej! :*

      Usuń
  5. Czytałam "Zmierzch" już bardzo dawno temu, ale nie wiem, czy ta książka spodobałaby mi się teraz, jednak mam z nią parę miłych wspomnień :)
    Pozdrawiam -Paolla
    http://dostatniejstrony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń