Theme by Kran

1/04/2016

Zeznania Niekrytego Krytyka - Maciej Frączyk

Dziś nietypowo, bo nie będzie standardowej "tabelki" z nagłówkami "tytuł, "liczba stron", "autor", "wydawnictwo", itd. Dlaczego? Bo tak (czyt. nie chce mi sie szukać, bo nie mam tej książki przy sobie).
No ale od razu przejdę do recenzji.
Książka mimo, że była strasznie krótka, to bardzo mi się podobała.
Ma w sobie "ten przekaz".
Niekryty porusza tutaj wiele ważnych dla nas tematów, wyrażając swoje zdanie, przedstawiając swój pogląd na świat. Nie zabraknie tutaj wytykania błędów, a także wielkiej motywacji do działania i robienia tego, co się kocha.

Uważam, że grono odbiorców treści zawartej w tej książce nie jest ograniczone do jednej społeczności, lecz spokojnie mogłaby się znaleźć w każdej. Dlaczego?
Są tutaj poruszane tematy codzienne, istotne, lub mniej, aczkolwiek one wszystkie mają wpływ na nasze życie i na to, w jaki sposób postrzegamy rzeczywistość wokół nas.
Muszę przyznać, że to ciekawe uczucie, gdy kilka osób opisuje tę samą sytuację z zupełnie innej perspektywy. Jest to coś w rodzaju właśnie "zeznań", które możemy porównać między sobą,
Jestem pewna, że gdy jacyś rodzice przeczytają te "wypociny" (jak to sam autor nazwał), na pewno zmienią podejście w relacjach ze swoimi dziećmi.
My czytając ją.... hmm.. No nie oszukujmy się, mało słów, dużo treści. 
Kiedy się zabierałam za czytanie jej, założyłam sobie, że treść będzie typowo "gimbusiarska" o niczym. Jednak już po kilku stronach doznałam szoku! I pomyślałam sobie "ta książka jest naprawdę dobra",  "ma wartość" i co najważniejsze, miałam odczucie, że została napisana, by coś oznajmić. Powiedzieć innym coś ważnego, zwrócić na coś uwagę. ( A nie jak większość dzisiejszych książek "dużo słów, mało treści, wszystko dla pieniędzy".) [Na pewno takie książki spotkaliście].

Kończąc, chcę wam powiedzieć, że powinniście ją przeczytać. Nie ważne co robicie, kim jesteście, co myślicie. Czytanie jej nie zajmie Wam dużo czasu [mi zajęło 2h].

Ocena 10/10 [mimo, iż nie jest to dzieło literackie, dostaje dyche za przekaz].



 Nekromantka




"W swojej książce, jak i na swoim kanale autor nie oszczędza nikogo ani niczego. Krytyka spada na filmy, seriale, gry, książki, język młodzieżowy, subkultury, edukację szkolną i seksualną, kobiety, reklamy, a nawet dostaje się celebrytom. Jest to pozycja dla każdego bez względu na wiek. Wymagane jest tylko... poczucie humoru.."
Empik

3 komentarze:

  1. Słyszałam sporo dobrego o tym tytule. Póki co mam nieco zaległości, ale w przyszłości z pewnością przeczytam;)

    http://ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na konkurs Noworoczny :)
    http://www.inszaworld.com/2016/01/konkurs-noworoczny/

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od kilku dobrych lat nie oglądam Niekrytego, ale kiedyś skusiłam się na "Nie przejdziemy do historii" oraz na "Na południe od nieba" i naprawdę byłam pod wrażeniem, iż w tak krótkich książkach Frączyk zdołał zawrzeć tyle humoru i ciętych ripost.

    OdpowiedzUsuń